Avatar billede max-payne Nybegynder
27. januar 2016 - 18:45 Der er 5 kommentarer

port åbninger

Hvordan finder jeg ud af hvilke porte der er åbne ?
Jeg bruger ingen router, jeg er direkte koblet til min internet udbyder, som oplyser at alle porte er åbne.
Men det passer ikke.
Jeg bruger ikke firewall eller antivirus, alligevel vises der på de sider jeg bruger, at jeg er firewallet.
Jeg har spurgt administratoren på de pågældende sider hvorfor det vises at jeg er firewallet når jeg ikke bruger firewall.
Administratorene oplyser at det må være min internet udbyder som blokerer portene.
Og det vil jeg gerne tjekke.
Hvad gør jeg?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. januar 2016 - 21:13 #1
Hvad får du af svar fra ShieldsUp på www.GRC.com ?
Avatar billede max-payne Nybegynder
14. februar 2016 - 19:25 #2
the equipment at the target ip address -
did not respond to our upnp probes
---
Og hvad betyder det så ?
jeg er ikke så god til engelsk.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
14. februar 2016 - 19:56 #3
Det vil sige at din router "skjuler dig" - altså at du ikke har porte åbne fra internet ind mod dit interne netværk. Det er fint.

Jeg vil også under mig meget, hvis de blokerer noget i routeren udgående. Du vil ind imellem se udbydere, der lukker for SMTP-trafik, altså port 25, på private linjer, men det er igen indgående trafik og ikke noget, der vil genere andet end kundens forsøg på at få en mailserver til at køre.

Men... hvilke sider kræver INDGÅENDE adgang til din PC? Det ville jeg være endog MEGET forsigtig med!!!
Avatar billede max-payne Nybegynder
14. februar 2016 - 22:26 #4
Du skriver: Det er fint.
Men det er det bestemt ikke.
Jeg er medlem af yeeshkul.com siden 2008, en pink floyd, roger waters, david gilmour side.
Jeg har opbygget en god ratio ved at uploade 5 TB siden 2008.
jeg bruger uTorrent til at downloade det jeg ønsker at få. lovligt musik, ulovligt bliver fjernet af admistratoren af siden.
Man skal uploade 50% af hvad man downloader, ellers går ens ratio (delings-forhold) ned af.
Når jeg kikker på nederste linie i mit uTorrent program så vises
Download Total 81,3 GB  Upload Total 1,4 GB.
Jeg har fjernet min antivirus og de-aktiveret min firewall for det hemmer fil-deling, Jeg skal bestemt ikke skjules jeg skal kunne ses og alle porte skal være åbne.
the equipment at the target ip address -
did not respond to our upnp probes  OVERSÆTTES TIL
Udstyret på den pågældende ip adresse giver ikke nogen feed-bact til vores upnp modteger.
Og det betyder at alle porte er lukkede og at deres UPnP modtager ikke får svar. Er det ikke rigtigt have jeg skriver ???
Avatar billede max-payne Nybegynder
14. februar 2016 - 22:53 #5
Jeg har startet en rets-sag mod min internet udbyder (SydEnergiNet) som oplyser at alle porte er åbne.
Jeg skal kunne bevist at portene er lukkede ellers har jeg tabt sagen på forhånd, og så bliver det rigtig dyrt fot lille mig.
SydEnergiNet startede med at udbyde Waoo, det gik rigtigt godt.
Så de ville være selvstændige. I dag er det Danmarks hurtigste internet udbyder.
Hvis du har penge nok kan du købe en 12.000 MegaBit forbindelse, så kan du hente en 50 GB BluRay på 12-16 sekunder.
Men hush at uploade 50 %.