Avatar billede illisher Praktikant
27. januar 2016 - 20:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Nye driver til samsung 905s

Min kæreste har problemer med at hendes bærbar en gang imellem lukker ned, mens hun sidder og bruger den. jeg har været alt igennem med strømstyring, dvale funktion ect. Men vi har ikke kunne finde nogen løsning. Og det er ganske irriterende når man laver eksamens opgave skal jeg hilse og sige :p

Så min løsning er at formatere den, og give den en frisk start. Installere win 7/8 på den, også opgradere det til win 10. (eller måske bare nøjes med windows 7, vil det være et bedre valg, grundet de ringe specs maskinen har?
Når jeg formatere, vil jeg slette de partitioner, som der er fra fabrikantens af, og bruge dem til almindelig disk plads.
Men for at få bedst performance skal den jo have de rigtige drivere installeret. Og det var primært her jeg håbede på i kunne hjælpe mig.
Skal bruge bundkorts drivere, men er ikke sikker på hvilke jeg skal hente.
Så jeg søger direkte download links til de nødvendige drivere til denne bærbar. :)
Og evt andre tips og ideer til at give den et performance boost
http://www.notebookreview.com/notebookreview/samsung-ativ-book-9-lite-np905s3g-user-review/specs/
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2016 - 20:55 #1
Mig bekendt er Win 7 tungere at trække end Win 10 er.
Med hensyn til drivere kan man jo også lave backup af dem og gemme dem på andet medie
https://www.youtube.com/watch?v=eRGgaXZ73FQ
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2016 - 20:58 #2
Husk hvis du vil bruge Slimdrivers, at du skal have en installationsfil så du kan installere programmet, hvis nettet ikke virker på grund af manglende net driver.

Der findes andre programmer der har samme feature. Driver Booster fra Iobit er et andet, så vidt jeg husker.
Avatar billede illisher Praktikant
28. januar 2016 - 17:58 #3
Ville jo helst have de nyeste drivere. Der er sikkert kommet en opdatering, siden hun fik computeren for næsten 2 år siden. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2016 - 18:48 #4
Selvfølgelig vil du det, og det kan programmerne jo også tjekke om der er, og opdatere dem før man tager backup :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2016 - 10:13 #5
Er du kommet videre??
Avatar billede illisher Praktikant
13. februar 2016 - 16:38 #6
Jeg hænger lige lidt i bremsen, så har ikke fået hentet programmet endnu. Men satser på at få afprøvet det her i næste weekend, når det ikke i denne her desværre. :)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 16:57 #7
Ok.

Hvis mine forslag hjælper dig, kan du jo evt bruge dette svar her når du lukker tråden.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. februar 2016 - 16:57 #8
ping