Avatar billede passiflora Juniormester
28. januar 2016 - 14:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hindre download af database fil

Jeg lavede en simpel side, hvor jeg bare bruger en csv fil til at danne indhold på siden.

Jeg vil gerne hindre at filen kan downloades.
Jeg arbejder i asp.

Hvorledes gøres det bedst.
Avatar billede acore Ekspert
28. januar 2016 - 14:35 #1
Læg filen udenfor det område, som der er adgang til via browseren. Så er det klaret.
Avatar billede passiflora Juniormester
28. januar 2016 - 14:46 #2
... det lyder enkelt ... hmm, det kræver jo så bare, at jeg har adgang til det ... og kan adresser til det ...
28. januar 2016 - 15:27 #3
HEJ,

Som, jeg ser det, er der 2 løsninger (sikkert flere):

1: Giv filen et så kryptisk navn, så ingen kan gætte filnavnet.  (relativt usikkert)....

2: Læg indholdet over i en SQL base (absolut anbefalelsesværdigt !)

KRistian
Avatar billede passiflora Juniormester
28. januar 2016 - 15:29 #4
acore ... det lykkedes jo nemt nok ... tak.
Sender du ikke lige et svar, så jeg kan lukke ...
Avatar billede passiflora Juniormester
28. januar 2016 - 15:43 #5
snestrup2000 ... det rigtige ville jo være at lave en sql'er, ingen tvivl. Jeg har faktisk fået den lagt ud uden for browserens rækkevidde, tror det er sikkert nok ...
... men tak.
Avatar billede acore Ekspert
28. januar 2016 - 17:36 #6
Godt du lykkedes :)