Avatar billede FOMadsen Nybegynder
28. januar 2016 - 21:25 Der er 5 kommentarer

Outlook mail sikkerhedsspørgsmål

Hej

Min mor har en outlook mailadresse som hun passer fra en ipad.

Problemet er, at ca. hver anden dag, dukker der en kaptja boks op, hvor hun skal bekræfte sin identitet ved at indtaste de viste tal,tegn og bogstaver.

Min mor er midt i 80'erne og har meget svært ved at læse disse kaptja'es.

spørgsmålet er, kan det slås fra nogen steder, og hvordan?
Avatar billede Slettet bruger
29. januar 2016 - 10:54 #1
Det hedder en CAPTCHA box.Har din mor to trins login.
http://www.captcha.net/

Men det tyder på et der er problem med bekræftelse af konto'en.
Microsoft forum google oversat :http://kortlink.dk/ke7p

Du bedes svare på disse spørgsmål for at få mere klarhed om dette spørgsmål:

1.Hvilken version af Windows er installeret på computeren?

2.Står du over for dette problem i Internet Explorer?

3.Betyder dette spørgsmål opstår på en anden browser, og også på en anden computer?

4.Du kan logge ud fra e-mail-konto, skal du lukke det browservindue, genåbne et nyt browservindue og logge ind på din konto for at kontrollere, om det hjælper.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2016 - 11:10 #2
hvilken app bruges til mail? Microsoft har faktisk deres egen outlook-app til ipad (i safari, log på live.com (husk hak i 'husk mig') og der er et link til at hente outlook-app). Det burde køre uden problemer.
Avatar billede FOMadsen Nybegynder
29. januar 2016 - 11:30 #3
Hej pixxel

Det drejer sig om en ipad, så den kører ikke windows.

Igen, jeg ved ikke om problemet er der i Internet Explorer af samme årsag.

Hun har kun ipad, så jeg ved heller ikke om det opstår på en anden computer.

Det har været forsøgt at lukke og logge ud, for derefter at logge på igen.
Efter et par dage kommer problemet igen.

Hej Claes57

Det er app'en fra Microsoft hun bruger.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. januar 2016 - 11:50 #4
Min outlook app har ingen problemer. Men min mailkonto er fra web10, og jeg har hakket af i www.live.com så jeg huskes på iPad.
Avatar billede Wally73 Mester
02. februar 2016 - 02:34 #5
Kontroller at uret står rigtigt på iPad'en.
Det kan gøre det og hvis den ikke står til automatisk opdatering af klokken, så er iPad rigtig dårlig til at holde styr på tiden.