Avatar billede morten100 Novice
01. februar 2016 - 07:46 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Skifte memory kort

Motherboard på min gamle Dell Dimensions PC er røget.  Kan jeg bare tage memory kortene fra den (de sidder i to DIMM slots) og sætte dem over min nyere HP PC?  (Dell kørte med XP, HP kører med W8)
Avatar billede morten100 Novice
01. februar 2016 - 08:44 #1
Nå, ok, efter lidt mere læsning, vil det ikke hjælpe meget at "redde" memory kortene.  Jeg skal åbenbart tage hard-disken ud og sætte den i en eller anden form for adaptor, som jeg så kan tilslutte min HP pc.  Hvordan finder jeg den rette adaptor?
Avatar billede poko1 Ekspert
01. februar 2016 - 12:02 #2
Er det begge desktop Pc? og hvilken HP. Pc
Avatar billede Wally73 Mester
01. februar 2016 - 23:32 #3
Der er flere standarder af stik til de harddisk og når du ikke angiver præcist hvilken du har, så er det bedste bud på en adapter en der kan lidt af hvert, men som så også er lidt dyrere.

https://www.elextra.dk/main.aspx?page=article&artno=H29554
Avatar billede poko1 Ekspert
02. februar 2016 - 00:03 #4
Det ville jo være godt at vide om den er en ATA eller en SATA Disk og om der på bundkortet er stik til disse så du eventuelt kunne placere den som slave?
Avatar billede morten100 Novice
03. februar 2016 - 10:19 #5
Jeg søgte på min PC (Dell Dimensions c521) og kunne så finde ud af at den har en SATA HD.  Til alt held havde en af mine kollegaer en adapter til en SATA.  Så slipper jeg for at skulle ud at købe en.  Spørg mig lige om jeg har lært at lave backup af mine data!
Avatar billede poko1 Ekspert
03. februar 2016 - 10:29 #6
Så må du jo også lige lære at besvare de spørgsmål som andre deltagere i dette panel bruger tid på` Ha en god dag
Avatar billede morten100 Novice
04. februar 2016 - 13:26 #7
Nånånånå
Jeg kan ikke se, at der er spørgsmål fra dig eller Wally, der ikke er besvaret.  Ved #5 svarer jeg dig på, at det er en stationær PC og at det er en SATA disk.  Det er ligegyldigt, hvilken HP PC, der er tale om.  Hvad i alverden skal du bruge den information til?
Mange tak for din lektion i at besvare andres spørgsmål.  Måske skulle du lære at læse?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. februar 2016 - 15:16 #8
Det kunne jo være fordi du så havde muligheden for som jeg skrev i#4 at du kunne sætte den som slave i den nye Pc. og så er det jo ikkemeningen at vi skal sende et svar men at du beder den der gav dig hjælp om at lægge næste indlæg som svar!!!
Du har været med siden 2001