Avatar billede henrik_40 Juniormester
01. februar 2016 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slet filer permanent.

Hejsa
Hvordan sletter jeg filer permanent. Det vil sige uden at filerne ryger i Recycle Bin (Skraldespand)?

Nedenstående kode flytter samtlige filer i Recycle Bin. Jeg ønsker at slette filerne permanent... How?

/henrik

        // Delete all files. Leave Directory empty
        public void DeleteFilesInDirectory(string path)
        {
            // Delete all files from the Directory
            if (Directory.Exists(path))
            {
                foreach (string file in Directory.GetFiles(path))
                {
                    System.IO.File.Delete(file);
                }
                foreach (string directory in Directory.GetDirectories(path))
                {
                    DeleteDirectoryWithFiles(directory, "");
                }

        // Delete all files and the corresponding Directortory.
        public void DeleteDirectoryWithFiles(string path, string notDeletePath)
        {
            // Delete all files from the Directory
            if (Directory.Exists(path))
            {
                foreach (string file in Directory.GetFiles(path))
                {
                    System.IO.File.SetAttributes(file, FileAttributes.Normal);
                    System.IO.File.Delete(file);
                }
                foreach (string directory in Directory.GetDirectories(path))
                {
                    try
                    {
                        DeleteDirectoryWithFiles(directory, "");
                    }
                    catch (Exception ex)
                    {
                        log.ErrorLog(logpath, "DeleteDirectoryWithFiles failed. Path: " + path);
                        log.ErrorLog(logpath, ex.ToString());
                    }
            // Delete a empty directory
            if (Directory.Exists(path) && path != notDeletePath)
                Directory.Delete(path);
        }
Avatar billede Slettet bruger
01. februar 2016 - 16:42 #1
Dels kan du højreklikke på Skraldespanden og under properties vælge, at filerne ikke skal gemmes i skraldespanden men slettes direkte. og dels kan du benytte et slette program hvor du sletter filerne direkte, med en metode, hvor de aldrig kan gendannes. Feks.
http://www.hardwipe.com/
Avatar billede henrik_40 Juniormester
01. februar 2016 - 19:15 #2
Jeg ønsker en programmatisk løsning.. Jeg tænker at man kan angive, at filen skal slettes permanent, et-eller-andet-sted i denne kode:

System.IO.File.SetAttributes(file, FileAttributes.Normal);
System.IO.File.Delete(file);
Avatar billede arne_v Ekspert
01. februar 2016 - 20:18 #3
Mystisk fordi alt jeg kan laese paa nettet indikerer at File.Delete sletter permanent og folks problem er normalt det omvendte: hvordan faar de sendt til recycle Bin.

Se f.eks.:

http://www.fluxbytes.com/csharp/delete-files-or-folders-to-recycle-bin-in-c/
Avatar billede henrik_40 Juniormester
02. februar 2016 - 09:08 #4
Arne, du har fuldstændig ret :-)

Det er mig som havde kigget på nogle filer jeg havde slettet manuelt og dermed blandet tingene sammen... øv jeg har brugt meget tid på det :-(

Læg et svar ;)

/henrik
Avatar billede arne_v Ekspert
05. februar 2016 - 03:20 #5
svar