Avatar billede Bered_Lalas Juniormester
06. februar 2016 - 08:16 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Roaming profil - stort problem

Hej Eksperter,

Virksomheden har fået en klient mere med Windows 10 som er tilkoblet AD på en Windows 2012 R2 Std server.

Den nye klient, har præcis samme opsætning som tidligere maskiner med win 10.

problemet er at når brugeren logger på oprettes der ganske rigtig en mappe på serveren med "username".v5

Der kommer bare ingen filer i mappen ved klient log af.

Har forsøgt at browse stien \\server\profile$\username.v5 og oprette en mappe. det kan jeg sagtens.

Håber på et Råd fra en som lige ved hvad det skyldes :)
Avatar billede Wally73 Mester
06. februar 2016 - 14:46 #1
Start med at kontrollere logs på klientmaskinen og serveren.
Avatar billede Bered_Lalas Juniormester
06. februar 2016 - 14:52 #2
Der kommen ingen fejl eller ligende
Avatar billede Wally73 Mester
07. februar 2016 - 00:32 #3
Står den listet som roaming profile på klientmaskinen under brugerprofiler?
Avatar billede Bered_Lalas Juniormester
11. august 2016 - 20:41 #4
fejlen er fundet, og viser at man skal lave profil styring i en GPO og ikke i AD :S