Avatar billede DALOKOS Novice
09. februar 2016 - 17:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Problem: Random felter og streger på skærmen

Hey

Der er begyndt at komme nogle tilfældige sorte/hvide streger og felter på skærmen, som jeg ikke kan finde ud af hvad skyldes. De er der både på min Mac og på min Windows 10 PC. Jeg har formateret min PC, men det har ikke hjulpet. Idet at problemet er kommet både på min Mac og min PC tvivler jeg på, at det er grafikkortet. Felterne ligger desuden "bag" cursoren, hvilket også gør at det nok ikke er grafikkortet. De blinker ind i mellem og forekommer forskellige steder.

Det er sket efter jeg har arbejdet med et Excel ark i forbindelse med studiet, men kunne ikke forstille mig det er problemet.

Har I nogle bud? Har simpelthen ikke kunne finde et svar på nettet.
Avatar billede DALOKOS Novice
09. februar 2016 - 18:13 #1
Her er et screenshot af hvordan det ser ud:

http://puu.sh/n1GSj/d071388a66.png
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 00:05 #2
Det ligner desværre en hardware-fejl, hvor video-rammen eller ramdac'en på grafikkortet er røget sig en tur.
Avatar billede DALOKOS Novice
10. februar 2016 - 13:15 #3
Det jeg sgu ked af at høre, da det både er på min stationære og min Macbook. Kan det virkelig være sket af, at have arbejdet med et Excel dokument?

Er der desuden en måde at det teste det på? Eller bør jeg slæbe bærbaren forbi den nærmeste computer shop?
Avatar billede Wally73 Mester
10. februar 2016 - 18:11 #4
Nej, det kan ikke være noget software.
Det kan være nogle strøm-fluktationer,men når det nu er begge, så kan det også tænkes at du har en elektromagnetisk støjkilde i nærheden, der forårsager dette, men den skal som regel være ret tæt på, så som en mobiltelefon, der ligger klods op ad skærmen.
Eller også har du en elektrisk enhed, der støjer virkeligt meget på dit elnet.

Prøv inden vi går videre at koble din bærbare fra strøm-nettet og se om det hjælper.
Hvis det ikke så begynd at slukke elektronik i nærheden af den bærbare og se om det hjælper.
Avatar billede DALOKOS Novice
11. februar 2016 - 09:50 #5
Var nok for hurtigt ude angående problemet. Fandt ud af, at det udelukkende forekom i Chrome og derfor skyldtes Hardware acceleration.

Men alligevel tak for hjælpen Wally. Smid gerne et svar, så tildeler jeg dig point.
Avatar billede Wally73 Mester
12. februar 2016 - 01:53 #6
Godt at høre at det blev løst.
Er ikke interesseret i pointene, så behold dem bare selv. :)
Avatar billede DALOKOS Novice
13. februar 2016 - 21:17 #7
Helt iorden :)