Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2016 - 06:56 Der er 9 kommentarer

hvordan samler jeg flere word dokumenter i et samlet dokument

Hjææælp
hvordan samler jeg flere word dokumenter i et samlet dokument i Word 2016 og gerne så jeg nemt kan fjerne nogle dokumenter igen efter behov

håber en kan hjælpe
16. februar 2016 - 10:44 #1
Hej KL
du skal oprette et hoveddokument og indsætte dine dokumenter som underdokumenter.

Jeg har ikke kunnet finde så meget på nettet med en hurtig søgning, men du skal:
Sørge for at dokumenterne er nogenlunde ens med typografier, overskrifter m.v.
Åbne et der skal være hoveddokument (med forside m.v.)
Vælg Vis --> Disposition (du får en ny fane)
Vælg Vis dokument (hvis den ikke er valgt)
Vælg Indsæt --> Udpeg det 1. dokument der skal indsættes
Fortsæt indtil alle dokumenter er inde.

Du må ikke flytte rundt på dokumenterne - der er oprettet en kæde.
Du kan se det samlede dokument ved at
vælge Udvid underdokument --> Luk Dispositionsvisning

Håber det kan hjælpe dig videre

med venlig hilsen

Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede Uvanga Ekspert
16. februar 2016 - 12:05 #2
En anden metode, som jeg selv bruger er: Opret et nyt tomt word dokument, derefter åbn de ønskede dokumenter en ad gangen, markere og kopiere teksten, indsæt i det nye tomme word dokument. Gentag dette for alle de dokumenter du ønsker skal indgå i den samlede mappe. Du kan efterfølgende nemt redigere i mappen.
16. februar 2016 - 12:54 #3
Hej
Som jeg forstod det skulle dokumenterne være "dynamiske" så de var lette at fjerne og opdatere. Så du skal næsten indsætte som kæde: Rediger --> Indsæt speciel --> Kæde.

Mvh
Birthe Lauridsen
Praktisk IT
Avatar billede poko1 Ekspert
16. februar 2016 - 16:38 #4
Hvis du ikke finder en brugbar løsning. Så prøv at sebde en intern forespørgsel til  lene-fredborg og henvis til denne tråd!
http://www.eksperten.dk/profil/lene-fredborg
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2016 - 06:52 #5
Hej Birthe
det lyder som den helt rigtige løsning for mig, er nok lidt af en novice i Word el. i hvert fald bare en simpel bruger, jeg kan ikke finde

Rediger --> Indsæt speciel --> Kæde
kan du hjælpe mig videre?

Bedste hilsen
Johnny
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2016 - 06:54 #6
Mange tak for jeres svar alle sammen.

Jeg tror det er den sidstnævnte af Birthe´s idéer jeg skal bruge hvis jeg ellers kan finde ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2016 - 07:27 #7
Nu fandt jeg stedet med Indsæt speciel --> Kæde
men det fortsætter som et samlet dok. hvor den fortsætter med sidetal fra forrige sektion ?

jeg har brug for at samle flere forskellige dokumenter, der fortsat skal være et særskilte dokumenter på eks. 12 sider med sidetal og egen indholdsfortegnelse

nogle af dokumenterne er på op til 12-13 sider andre kun på en side

nogen der ved om det kan lade sig gøre ???
Avatar billede poko1 Ekspert
17. februar 2016 - 08:00 #8
Avatar billede Plante Praktikant
10. februar 2022 - 08:56 #9
Jeg har prøvet, men det er svært at få det til at virke ordentligt. Det indsatte dokument bliver vist som "billede" og det starter på en ny side. Det var ikke meningen.