Avatar billede 50573433 Nybegynder
18. februar 2016 - 20:12 Der er 3 kommentarer

ACER Aspire E17, hvor NumLock ikke virker ved start.

Er der en eller anden her, som kan fortælle mig, hvordan jeg kan få [NumLock] til automatisk at virke, når PCen tændes ???
Avatar billede Wally73 Mester
18. februar 2016 - 20:15 #1
Det skal gøres i computerens BIOS.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2016 - 22:33 #2
Har dog set at ikke alle bios har mulighed for at aktivere numlock, og så skal det gøres i registreringsdatabasen.

Her er en video for Windows 8 om dette:

https://www.youtube.com/watch?v=Aw-isftXpXQ
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2016 - 22:36 #3
Kan du ikke aktivere fra bios, og du ikke kører Win 8, så prøv at lave en søgning hvor du skriver "activate numlock on startup (og så dit system)"
Her burde du kunne få den vejledning der gør at du får rettet det til.
Husk som der blev beskrevet i forrige video, at tage en backup af registreringen før du ændrer derinde.