Avatar billede Carnac Forsker
18. februar 2016 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvilken digital DVB-T TV-antenne?

Hej med jer.

Jeg har opsagt mit YouSee-abonnement og vil nøjes med Netflix. Men jeg vil selvfølgelig stadig gerne kunne modtage DR-kanalerne som vi jo betaler licens til.

Jeg har derfor brug for en digital DVB-T antenne. Men jeg har absolut ingen idé om hvilke der er gode til en rimelig pris.

Jeg bor i Taastrup på øverste, dvs. på 3. etage i en andelsbolig, og har et Samsung UE55ES7005 smart-tv.

Jeg kunne godt tænke mig en indendørs-antenne, da udendørs-montering er lidt besværligt i en lejlighed.

Jeg forestiller mig at den max. skal koste 200 kr, men hvis der er noget der taler for, kan jeg godt strække mig lidt højere.

Er der nogle der har erfaringer med og kan anbefale en indendørs DVB-T digital-antenne?

Og gør en antenne med signalforstærker nogen forskel når man bor i byen?

Og er der ellers noget man skal være opmærksom på ved køb af indendørs antenne? Fx er der vidst DVB-T2 i mit fjernsyn, har det noget at sige i forhold til DVB-T?
Avatar billede ankerhugo Nybegynder
18. februar 2016 - 23:03 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2016 - 15:31 #2
Jeg har ingen forstand på indendørs antenner, men vil da lige gøre opmærksom på "UFO" fra Triax. Den kan også fås i Harald Nyborg. Den er godt nok beregnet til udendørs montering, men jeg har den siddende indendørs på loftet, hvor den modtager både danske og svenske kanaler, fordi den ikke er retningsbestemt, og derfor kan modtage signaler hele vejen rundt.

Så vidt jeg ved, er det kun tuneren der bestemmer, om den kan tage DVB-t2 - det har antennen ikke noget med at gøre.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. februar 2016 - 15:33 #3
Nåda - men den kan ikke fås i dit budget. Antennen alene står til kr. 400,- - og så skal der tilkøbes en strømforsyning. http://www.harald-nyborg.dk/p2053/triax-ufo-150-antenne-lte
Avatar billede Wally73 Mester
20. februar 2016 - 07:16 #4
Mange af antennerne skal monteres på en bestemt måde for at kunne tage signalet, hvilket kan være lidt problematisk når det er indenfor, så sørg for at du finder en der kan modtage signalet både i horisontal og vertikal position og evt. også liggende ned.
Avatar billede Carnac Forsker
19. marts 2016 - 20:20 #5
Luk