Avatar billede SGregersen Nybegynder
19. februar 2016 - 20:25 Der er 4 kommentarer

Automatisk tilføje linie til ark, når felt udfyldes i et andet ark

Hej
Jeg vil høre om det er muligt (og hvis ja, så hvordan) at automatisk få kopieret en linie fra et ark, til en liste i et andet ark, hvis man f.eks. udfylder et felt i linien?

Uddybning:
Jeg har et excel ark, hvor jeg har en række opgaver stående med tilhørende oplysninger m.m.
Når jeg udfører en opgave, så skriver jeg datoen i en kolonne for datoen for udførslen.
Opgaverne er sorteret på nogle kriterier som ikke har med datoen at gøre.
Hver måned skal jeg give en statusrapport til mine kunder over hvilke opgaver der er udført og hvornår.

Jeg kunne derfor godt tænke mig, at når jeg skriver datoen i "Udført dato" kolonnen, at hele den linie hvor jeg skriver datoen i, kopieres hen i bunden af et andet ark med oversigt over udførte opgaver.

Så vil det nemlig være super nemt for mig at overskue hvilke opgaver der er udført i den forgangne måned :)

Kan det lade sig gøre på en eller anden måde? Håber der er en ekspert ud i excel der kan hjælpe mig :)
Avatar billede Mads32 Ekspert
19. februar 2016 - 21:51 #1
Hej SGregersen

Det kan laves med et par makroer og et par hjælpeark. Jeg har for kort tid siden hjulpet en anden med en lignende ønske.

Det er ikke enkelt at forklare med nogle formler og henvisninger, men hvis du er interesseret, og godt vil sende en fil, så vil jeg se på det , og lave det nødvendige.
Avatar billede store-morten Ekspert
19. februar 2016 - 22:57 #2
Avatar billede thomas_bk Ekspert
21. februar 2016 - 17:47 #3
Jeg vil foreslå at bruge pivot funktionen. Det vil nok være det simpleste.
Omdan dit dataområde til en tabel og lad tabellen være dataområde for pivot'en.
Avatar billede Mads32 Ekspert
22. februar 2016 - 12:09 #4
Hej store-morten

Det er en smart løsning. Jeg er imponeret over din viden. hvordan finder du sådan et link??