Avatar billede TurboCarl Nybegynder
22. februar 2016 - 09:25 Der er 5 kommentarer

Cisco RV130W 4g dongle support

Hej

Vi har en Cisco Small Business RV130W som skal bruges på et site i Danmark. Vi vil køre via IP-sec over mobilt bredbånd (4g) da routeren supportere USB-dongles.

Dog har vi nogle problemer med at finde en 4g dongle der er supporteret.
Er der nogle her der har kendskab til en 4g dongle eller måske at der er 2 andre devices der passer sammen, og kan køre IP-sec.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede garrett Seniormester
22. februar 2016 - 11:13 #1
Du kan finde en liste over understøttede modems her.
Avatar billede TurboCarl Nybegynder
22. februar 2016 - 11:19 #2
Ja den har vi også fundet, men vi kan ikke finde nogen der føre disse dongles, eller også er de kun 3g, hvilket vi synes er for lav hastighed til site kontor.

Vi har også skrevet til dongle_support@cisco.com men de kunne ikke levere en liste for det danske marked.
Avatar billede leif Seniormester
22. februar 2016 - 20:25 #3
Men de kan sikkert skaffes hjem af fx TDC Erhvervscenter eller anden erhvervs forhandler.

Har du spurgt der hvor du køber dine Cisco produkter ?
Avatar billede Wally73 Mester
23. februar 2016 - 03:48 #4
Har oplevet at mange dongles sagtens kan virke på produkterne, da hardwaren indvendig er et reference design fra en chip-leverandør og det er noget der understøttes.
Problemet er at selve kassen ændres fra producent til producent, da man har ikke en chance for at vide hvad der er inden i.
Jeg vil foreslå jer at I laver en aftale med jeres 4G-udbyder om at I lige får lov til at prøve deres dongles.
Avatar billede TurboCarl Nybegynder
29. februar 2016 - 11:57 #5
Tak for response, men vi har faktisk haft fat i vores udbyder, og de har ikke haft kendskab til nogen.
Vi forsøgte at låne nogle dongles, men de misforstod og sendte en.
Tror du har ret vi må prøve igen med udbyderen, men det er ikke nemt at finde noget der spiller sammen.