Avatar billede kimsand Nybegynder
23. februar 2016 - 08:35 Der er 6 kommentarer

tekstfelter kommer ikke ordentligt ud på eksport til WORD

Jeg har en rapport hvor tekstfelterne ikke bliver skrevet til i deres fulde længde.

Jeg eksporterer rapporten til WORD, men i den process forsvinder noget af data i nogle af tekstfelterne, gerne hvis der står meget.

tekstfelterne er defineret som tekstfelter og RTF, og jeg sørger for at felterne ikke går ud over margenerne.

Dette er et problem der er opstået efter vi har opgraderet fra 07 til 13.

Er der nogen der har haft lignende problem. ?

Jeg har googlet så meget på det, men der kommer bare ingen løsninger.

Jeg tænker det ikke kan passe at man laver en funktion som at eksportere til WORD og så virker det kun nogen gange, hvis solen står i øst og der er den rigtige luftfugtighed :)
Avatar billede petersen7913 Forsker
23. februar 2016 - 12:20 #1
Det er rigtigt at du har brug for den rigtige luftfugtighed, men det er ret afgørende om det er fredag efter 14.37 eller ej ;)

Har du set om der er længden på felterne er ændret eller de er omdefineret til en anden type?

Og hvordan ser teksten ud når du kigger direkte ned i tabellerne? ER hele teksten gemt eller ligger fejlen måske når teksterne bliver skrevet ind?

Bare overvejelser
Avatar billede kimsand Nybegynder
24. februar 2016 - 08:03 #2
Hehe. Ja det er ret vildt, men man har det sådan når man arbejder med ACCESS.

tak for din post :)

Jeg har checket struktur, felt definitioner og det hele er som det plejer.

Inddatafelterne er af samme type og defineret på samme måde.
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. februar 2016 - 08:10 #3
> Jeg har checket struktur, felt definitioner og det hele er som >det plejer.
>Inddatafelterne er af samme type og defineret på samme måde.

Fint at du har checket :) Men bliver data skrevet korrekt ind?
Avatar billede kimsand Nybegynder
24. februar 2016 - 12:20 #4
yeps, og jeg har checket backend. Data står i fuld længde i feltet.
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. februar 2016 - 12:28 #5
Jeg har ikke noget svar til dig, desværre :(

Hvis det var mig så tror jeg at jeg ville eksperimentere lidt om det f.eks. var tekst over et bestem antal tegn, om ' ' (blank/mellemrum) eller måske tab gjorde en forskel.  Altså alt du kan finde på for at kunne genskabe problemet og for at vide hvornår du FÅR det hele med over.
Avatar billede kimsand Nybegynder
24. februar 2016 - 14:11 #6
Tak for hjælpen Petersen, jeg prøver lidt af hvert og poster her hvis jeg finder en løsning.