Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 11:28 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjern Windows.old HELT i Windows 10 - 64

Hej Alle eksperter

Først, jeg kunne ikke finde Windows 10 under styresystemer.

Da jeg startede min splinternye stationære PC op i går. Har den åbenbart lagt en ny Windows 10/64 i maskinen foruden det den skulle være født med. Dette gør at jeg måtte fjerne Windows.old mappen.

Dette gjorde jeg under disk clean ved at sætte hak i fjern tidligere
windows versioner.

Før jeg begyndte vejede windows.old mappen ca. 17,2 GB. Efter jeg har fjernet den er der kun frigjort ca 7 GB ??

Hvad mangler jeg at fjerne og er der andet jeg skal sætte hak
ved??

PS. under et lignende spg. tilrådes det at man bruger CCleaner. Men her kan jeg ikke finde et sted at sætte hak ud for Fjern tidligere windows versioner
MVH
Kim
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. februar 2016 - 12:59 #1
Hvis windows.old er fra en win8  til win10 opgradering plejer den at forsvinde efter en måned.
Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 13:14 #2
Nej det er en REN win 10 Home edition 64 bit. Den lå i maskinen
da jeg købte den. Det er klart at jeg skulle køre nogle opdateringer. På en eller anden måde har den installeret en helt ny.
Derfor lå der en Windows old folder som nu er slettet, men som beskrevet ovenover  vejede windows.old mappen ca. 17,2 GB
Efter den var slettet havde den kun frigjort 7 GB

Håber du forstår :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2016 - 16:25 #3
#1 Er du sikker på den bare forsvinder? Der ligger jo personlige filer derinde? Jeg er godt klar over at muligheden for at gå tilbage til forrige system er på 30 dage, men at den automatisk forsvinder er jeg ikke sikker på.

Men jeg ved at man kan fjerne Windows.old ved at køre diskoprydning på C drevet. Så vidt jeg husker, skal man vælge at rydde op i systemfiler. Ellers bliver den ikke fjernet.
Husk at flytte filer du vil passe på.
Avatar billede kkims Mester
23. februar 2016 - 17:21 #4
Hej
Jeg har fjernet windows.old mappen ved disk oprydning, som jeg skriver i mit første indlæg.

Den vejede ca 17,5 GB men jeg fik kun frigjordt ca 7 GB ??

MVH
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
23. februar 2016 - 19:53 #5
PrivaZer kan fjerne tidligere versioner.
Har kørt den på min stationær pc i nogle år, og har lige installeret den på stationær nr 2.

http://privazer.com/

Kan jo selvfølgelig ikke vide om den vil fjerne resten af din windows.old dog.
Avatar billede kkims Mester
24. februar 2016 - 10:31 #6
Det virkede sgu
Tak for det
Opret venligst svar for point

Mvh
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2016 - 17:10 #7
Det var da godt Kim :-)
Avatar billede kkims Mester
24. februar 2016 - 17:56 #8
Takker for din hjælp
Fortsat god aften :-)
Mvh
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
24. februar 2016 - 19:12 #9
Tak for det.
God aften til dig også :-)

Mvh 220661