Avatar billede flemche Nybegynder
25. februar 2016 - 23:14 Der er 5 kommentarer

Wordpress - Get_Current_User - hvordan

Hejsa

Jeg er ved at lave en siden i Wordpress og har fundet ud af at Wordpress ikke gør brug af SESSION til styring af bruger data.

I stedet kan man så vidt jeg har læst mig til bruge de indbyggede funktioner  "Get_User_By" & "Get_Current_User_ID"

Jeg har fundet et eksempel på hvordan det skal gøres, men jeg har et par problemer.

<?php
    $user_id = get_current_user_id();
    echo "ID User : ".$user_id ;
    if ($user_id == 0) {
        echo 'You are currently not logged in.';
    } else {
        echo 'You are logged in as user '.$user_id;
    }
?>

Problemer:
1) Koden giver en fejl, men hvordan pokker debugger man den PHP som
    ligger i Wordpress ???
    Jeg får kun en fejl 500 Internal server error i browseren.

2) Jeg har en fornemmelse at fejlen ligger i at man skal tilføje noget
    kode til function.php for at få det til at virke, men jeg er
    usikker på hvad.

Nogen som har nogle ideer ???

/Flemming
Avatar billede moddi100 Seniormester
26. februar 2016 - 01:29 #1
I wp-config.php ændrer du, så der står følgende:
define('WP_DEBUG', true);

Hvis du ikke kan finde noget tilsvarende i filen, skal du blot tilføje linjen.
Avatar billede flemche Nybegynder
27. februar 2016 - 17:32 #2
Hmm...

Det virker og virker ikke.
Alle standard WP PHP fejl kommer frem på siden så som at mit tema åbenbart bruger en deprecated constructor method.

men fejlen fra min egen php fil kommer altså ikke frem.

Jeg har dog fået lokaliseret fejlen til denne linie:

$user_id = get_current_user_id();

som ellers er det jeg har fundet på nettet som skulle virke.
Avatar billede moddi100 Seniormester
27. februar 2016 - 17:53 #3
Udskriv resultatet:
$user_id = get_current_user_id();
var_dump($user_id);
Avatar billede flemche Nybegynder
10. april 2016 - 14:51 #4
Hej Moddi100

Du skal lige have dine point.
Lægger du et svar ??

/Flemming
Avatar billede moddi100 Seniormester
25. april 2016 - 18:07 #5
Velbekom :)