Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
26. februar 2016 - 21:42 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Konflikt mellem tastatur og ??

Har fået et besynderligt problem/konflikt på min windows 10 baseret HP Pavilion Elite HPE maskine.
Enkelte af mine taster virke nu ikke 100 % i normal, de virker dog  i fejlsikret tilstand.
F.eks kan jeg godt skrive 2 og 3 på tallene øverst på tastaturet, men kan ikke få tegnet med alt gr + tallet - dvs på mit danske tastatur SnabelA og Pund tegnet.
Har tjekket om tastaturet er sat til Dansk.
Har fjernet tastaturet og gen installeret det uden virkning.
Har prøvet et andet tastatur i en anden USB port uden held.

Det eneste nye jeg med sikkerhed har lavet for nyligt er at skifte grafikkortet ud. Er ikke helt sikker på om fejlen var der inden det blev installeret. har heller ikke forsøgt en system gendannelse endnu, da det er en lidt trist ting at rode sig ud i.

Så nogen der har en ide til ting jeg kan prøve, eller til hvad det kan være.
Avatar billede Wally73 Mester
27. februar 2016 - 09:42 #1
Der kan være to ting.

Måske har Windows ikke registreret at en tast er frigivet.
Typisk sker det med de "døde" taster, hvilket er taster, der i sig selv ikke har nogen funktion, så som alt, shift, ctrl osv.
Disse taster sidder generelt lokaliseret i hjørnerne af tastaturet og når jeg oplever taster der ikke er registreret rigtigt af Windows, så plejer en flad hånd presset ned over samtlige taster af venstre ende af tastaturet at hjælpe.

En anden ting jeg ofte oplever er at når jeg sidder at tænker over en formulering af noget tekst eller kode, så holder jeg måske en af de "døde" taster nede og på en standard Windows, der aktiverer dette altså nogen handicap-funktioner, som får tastaturet til at opføre sig underligt.
Prøv at åbne dit kontrolpanel og så find Funktioner til øget tilgængelighed og gennemgå de forskellige indstillinger der.
Avatar billede Humleridder1973 Nybegynder
29. februar 2016 - 19:52 #2
Er faktisk lykkedes mig at finde problemet. Det har vist sig at at Asus Gpu Tweak programmet er synderen.
Det medfølgende program til grafik kort er åbenbart en årsag til en række problemer.