Avatar billede quqdk Praktikant
28. februar 2016 - 21:01 Der er 2 kommentarer

Openelec / xbmc

Hej folkens.
Jeg er i den heldige situation, at jeg har en Intel NUC og har installeret openelec på den. Den har fungeret upåklageligt lige indtil jeg fik nyt tv da mit gamle gik i udu.
Så ændrede jeg resolution i programmet og kom til at trykke ok til at beholde.  Desværre er den indstilling jeg har valgt forkert, og nu kan jeg naturligvis ikke få billede på skærmen.

Jeg ville være lidt ked af at skule geninstallere openelec på min NUC, så jeg håber lidt at nogen kender en keyboard genvej eller en walkaround, så jeg slipper for geninstallering.. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
29. februar 2016 - 07:54 #1
nu ved jeg ikke om du kan tilgå data på den via ssh eller noget, men hvis så er dette måske en hjælp: http://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=162754

ellers må du nok installere påny (Se det som en lærestreg) og et godt råd.. lav en backup så kan du nemt starte forfra ;)
Avatar billede Wally73 Mester
29. februar 2016 - 09:31 #2
Du har ikke tilfældigvis en skærm, der kan klare den opløsning stående, som du så kan flytte NUC'en over på?

Ellers så har Linux typisk metoder til at starte op i forskellige tilstande, men det kræver så at TV'et kan vise opstartstilstandene i stedet for.