Avatar billede Uvanga Ekspert
29. februar 2016 - 13:59 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PC indsætter DNS af sig selv??

Jeg har nu et par gange været udsat for ikke at kunne komme på Internet. Begge gange viser det sig at PC'en af sig selv har indsat 127.0.0.1 som foretrukken DNS Server. Når jeg markerer automatisk DNS er der intet problem. Er der nogen der har et bud hvordan/hvorfor PC pludselig ændrer på DNS opsætning. Jeg har ikke indtastet noget, og der er ikke andre der har adgang til min PC.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. februar 2016 - 14:01 #1
Jeg burde nok nævne at jeg sidder på en WiFi forbindelse via VPN. Ved ikke om det har nogen betydning. Men mystisk alligevel, jeg har aldrig været ude for dette tidligere.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. februar 2016 - 14:02 #2
Har du haft virus eller lign.?
Jeg ville nok scanne din computer og tjekke alt er perfekt.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. februar 2016 - 14:04 #3
Det kan måske være din vpn forbindelser der opsætter dns = 127.0.0.1
Og så rækker min viden ikke længere. :(
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. februar 2016 - 14:12 #4
Ja måske, men jeg har brugt denne VPN (Privatetunnel.com) i snart 2 år nu, uden problemer. Jeg er p.t. i Thailand, det kan måske være en del af forklaringen. Har dog tidligere brugt forbindelsen i Thailand i flere måneder, uden problemer. En tilføjelse: Fænomenet er typisk opstået når jeg har skiftet Hotel. Kender du et godt scannings program jeg evt. kan prøve.
Avatar billede Uvanga Ekspert
29. februar 2016 - 14:21 #5
En væsentlig oplysning jeg glemte at få med, er at netværksadgang har været afbrudt. Jeg har forsket mig frem til at PC i så tilfælde selv vil tildele adresse. Jeg vil dog stadig gerne have et link til et godt scanningsprogram. Læg det som et svar, så får du point.
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. februar 2016 - 14:53 #6
Det her synes jeg selv er ret godt til sådan en "enkelt" scanning og tjek om alt er ok: https://free.drweb.com/download+cureit+free/?lng=en
Avatar billede jakobdo Ekspert
29. februar 2016 - 15:01 #7
Takker for point.