Avatar billede ergobirthe Nybegynder
29. februar 2016 - 18:58 Der er 7 kommentarer

100 GB RV disk

ER der nogen der ved om man  kan få en købe en 100 GB diskette RV, som an kan brænde på sin egen computer. Jeg skal helst brænde 80 GB, og ville gerne have den på en diskette.
Kan man det og hvor kan man købe disketter til en brænding på 100 GB sisk dvd - evt blu-ray kan det brændes på en almindelig computer ????
Avatar billede 220661 Ekspert
29. februar 2016 - 19:05 #1
Så vidt jeg ved kan man kun brænde på en blueray, men her er grænsen 25 gb.

Kan indholdet ikke gemmes på et eksternt drev?
Avatar billede Blueeyez Mester
29. februar 2016 - 19:55 #2
hvorfor ikke bruge en alm harddisk?

cd/dvd/bluray diske holder ikke forevigt og en harddisk giver mulighed for kryptering..
Avatar billede Skak2000 Nybegynder
01. marts 2016 - 10:42 #3
Køb eventuelt en Blu-ray Double Layer disk, den kan indeholde 50 GB.

http://www.amazon.com/Verbatim-Blu-ray-Double-Recordable-97237/dp/B003S51GUC
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
01. marts 2016 - 19:15 #4
Jeg har forsøgt mig med hardisken. Men den bliver ved med at bede om disken. så det er lidt svært . men tak for tipset
Avatar billede Skak2000 Nybegynder
01. marts 2016 - 19:56 #5
Vi starter lige forfra. Kunne tænkes der er en simpel løsning på dit problem.

Hvad skal du brænde der fylder 80 GB?

Jeg gætter på du forsøger, at tage en backup af din computer, med den indbyggede funktion der er i Windows?
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
03. marts 2016 - 12:31 #6
Ja det er helt korrekt
Avatar billede Skak2000 Nybegynder
03. marts 2016 - 14:37 #7
Jeg gætter på du vil have backup af følgende ting:
- Dokumenter
- Billeder
- Musik/videoer
- Mails? Hvis du ikke har en webmail eks. Gmail, Hotmail/Outlook, mv.

Hvis ja, så vil den letteste løsning være, at du køber en ekstern harddisk og kopier de forskellige ting over på harddisken.

Denne løsning er hurtigere, nemmere og billigere.