Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 17:45 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

if(isset($_POST vil bare ikke modtage data, fra min form. (text)

if(isset($_POST['login_form'])) den modtager intet!

Jeg kan bare ikke få den her til at modtage data fra min form.

jeg prøver at printe dem med echo, MEN intet kommer igennem.
Kan i sige mig hvad der slår fejl her.

( INGEN MYSQL FEJL)

<?php
        include('config.php');

    if(isset($_POST['login_form']))

    {

    $email= $_POST['email'];
    $pass = $_POST['pass'];

    echo $email;
    echo $pass;

    mysqli_query($link , "INSERT INTO `***` (`id`, `email`, `password`) VALUES ('NULL', '$email', '$pass')");
        echo "hehe det virker";
    }

    ?>

<form name="login_form" id="login_form" action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="post" novalidate="1" onsubmit="return window.Event &amp;&amp; Event.__inlineSubmit &amp;&amp; Event.__inlineSubmit(this,event)">
        <input type="hidden" name="lsd" value="AVpuiyri" autocomplete="off" />
        <table cellspacing="0" role="presentation">
            <tr>
            <td class="html7magic">
                <label for="email">E-mail eller telefon</label>
                </td>
                <td class="html7magic">
                    <label for="pass">Adgangskode</label>
                    </td>
                    </tr>
                    <tr>
                        <td>
                            <input type="email" class="inputtext _55r1" name="email" id="email" value="" tabindex="1" />
                            </td>
                            <td>
                                <input type="password" class="inputtext _55r1" name="pass" id="pass" tabindex="2" />
                                </td>
                                <td>
                                    <button value="1" class="_42ft _4jy0 _4jy3 _4jy1 selected _9c6" id="loginbutton" tabindex="4" type="submit">Log på</button>
                                    </td>
                                    </tr>
                                    <tr>
                                        <td class="login_form_label_field"><div>
                                            <div class="uiInputLabel clearfix uiInputLabelLegacy">
                                                <input id="persist_box" type="checkbox" name="persistent" value="1" tabindex="3" class="uiInputLabelInput uiInputLabelCheckbox" />
                                                <label for="persist_box" class="uiInputLabelLabel">Forbliv logget på</label>
                                                </div>
                                                <input type="hidden" name="default_persistent" value="0" /></div></td><td class="login_form_label_field">
                                                    <a href="/recover/initiate?lwv=110">Har du glemt din adgangskode?</a>
                                                    </td>
                                                    </tr>
                                                    </table>
                                                    <input type="hidden" autocomplete="off" name="timezone" value="" id="u_0_w" />
                                                    <input type="hidden" autocomplete="off" name="lgndim" value="" id="u_0_x" />
                                                    <input type="hidden" name="lgnrnd" value="064131_6a0Q" /><input type="hidden" id="lgnjs" name="lgnjs" value="n" />
                                                    <input type="hidden" autocomplete="off" id="locale" name="locale" value="da_DK" />
                                                    </form>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 17:54 #1
hvor submitter du din form ??

<input type="submit">
bør vel være inde i din form
Avatar billede Wally73 Mester
02. marts 2016 - 17:55 #2
Lav en print_r($_POST) for at printe hele din post ud på en nem måde.
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 17:56 #3
<button value="1" class="_42ft _4jy0 _4jy3 _4jy1 selected _9c6" id="loginbutton" tabindex="4" type="submit">Log på</button>
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 17:57 #4
Kan ikke se hvordan det skal blive funktionelt ved at jeg laver en print_r ? vil du prøve at rette min kode til så jeg kan se det ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:02 #5
nåå den er her
<button value="1" class="_42ft _4jy0 _4jy3 _4jy1 selected _9c6" id="loginbutton" tabindex="4" type="submit">Log på</button>

siden bliver også submittet

fra firebug

POST test.php

200 OK

localhost

2,1 KB

[::1]:80

4ms
HeaderePostResponseHTMLCache
Parametreapplication/x-www-form-urlencodedDo not sort
default_persistent
email
fsd
lgndim
lgnjs
n
lgnrnd
064131_6a0Q
locale
da_DK
lsd
AVpuiyri
pass
sfd
timezone
Kilde
lsd=AVpuiyri&email=fsd&pass=sfd&default_persistent=0&timezone=&lgndim=&lgnrnd=064131_6a0Q&lgnjs=n&locale
=da_DK

1 request

2,1 KB

4ms (onload: 153ms)
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 18:03 #6
Kunne jeg logge dig til at rette mit script for fejlen ?
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:10 #7
prøv at teste på et af de andre input felter felter der har et name!

ret

if(isset($_POST['login_form'])){

med
if (isset($_POST['email'])) {
print_r($_POST);
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 18:14 #8
Nu gemmer den godtnok varialblerne i mysql. men den kaster den her ud på skærmen.

Array ( [lsd] => AVpuiyri [email] => dssdsd [pass] => sddsds [default_persistent] => 0 [timezone] => [lgndim] => [lgnrnd] => 064131_6a0Q [lgnjs] => n [locale] => da_DK ) dssdsdsddsds

jeg nøsnker stadig kun at gemme email og password i db intet andet!
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:20 #9
>Nu gemmer den godtnok varialblerne i mysql. men den kaster den her ud på skærmen.

det array er din print_r($_POST);

så slet print_r($_POST);
det var kun en test
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 18:24 #10
mange 1000 tak! det spiller
Ikke for at spilled din tid.

men efter jeg har gemt tingenen i mysql, kan du så fortælle mig hvorfor jeg ikke kan få lov at smide dem videre til et link?

    mysqli_query($link , "INSERT INTO `***` (`id`, `email`, `password`) VALUES ('NULL', '$email', '$pass')");
        header('Location: http://www.example.com/');
    }

fejl : Cannot modify header information - headers already sent by
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:41 #11
det som #2 ville have dig til, var at lave en print_r før din isset, så du kunne se hvad der blev sendt over med POST

<?php
//include('config.php');
echo "<pre>";
print_r($_POST);
echo "</pre>";

if (isset($_POST['email'])) {
/*
    $email = $_POST['email'];
    $pass = $_POST['pass'];

    echo $email;
    echo $pass;

    mysqli_query($link, "INSERT INTO `***` (`id`, `email`, `password`) VALUES ('NULL', '$email', '$pass')");
    echo "hehe det virker";
*/
}
?>

hvilke er en anden måde at se det på

>fejl : Cannot modify header information - headers already sent by
du har skrevet noget til skærmen før din header location.
det kan være:
linjeskift
mellemrum
en tekst
en BOM karakter

ref http://php.net/manual/en/function.header.php

Remember that header() must be called before any actual output is sent, either by normal HTML tags, blank lines in a file, or from PHP. It is a very common error to read code with include, or require, functions, or another file access function, and have spaces or empty lines that are output before header() is called. The same problem exists when using a single PHP/HTML file.
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 18:50 #12
Jeg har intet andet kode over det script. det ligger øverst i min php, når jeg har gem oplysningerne vil jeg bare gerne smide dem videre til et andet link :) kan det ikke lade sig at gøre?

og smid da lige et svar :)
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:57 #13
>Jeg har intet andet kode over det script. det ligger øverst i min php,
i denne linje
Cannot modify header information - headers already sent by
forsættes af et eller andet linje nummer hvor output er started, ret den fejl så virker din header location

det kan være du har et mellemrum eller linjeskift før <?php
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 18:58 #14
og et svar her
Avatar billede Phpdevfam Novice
02. marts 2016 - 19:04 #15
Jeg har presset koden helt sammen og den står på linje nr 1 nu
og den giver mig stadig fejl, det ser så ledes ud nu.

jeg lukker min php og fortsætter på html : <html> under.
    <?php
        include('config.php');
    if (isset($_POST['email'])) {
    {
    $email= $_POST['email'];
    $pass = $_POST['pass'];
    mysqli_query($link , "INSERT INTO `***` (`id`, `email`, `password`) VALUES ('NULL', '$email', '$pass')");
        header('Location: http://google.com/');
    } }
    ?>
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
02. marts 2016 - 19:30 #16
hvilke linje skriver den der er fejl på ?? (output started at )
har du gemt filen som UTF-8 ? (hvis ja, er det med eller uden BOM)
https://www.w3.org/International/questions/qa-byte-order-mark.en.php

du slår det fra i din editor

det kan godt være det er i config.php fejlen ligger.

prøv at ligge din side online og test den på
https://validator.w3.org/

den tester for om din side er valid herunder BOM

du bør altid validere din side, så brugeren får den bedste oplevelse, da en side der ikke er valid skal browseren gætte sig til hvordan den skal fortolkes, hvilke tager tid, og din CSS vil ikke nædvendig passe med dens gæt.
Avatar billede Zeebaah Praktikant
03. marts 2016 - 08:44 #17
Det har sikkert ikke noget med den fejl at gøre, men du har 2 stk {{ ved din if (isset($_POST... så vidt jeg ved bør du kun have 1, men er faktisk ikke klar over om den laver fejl ved 2.

<?php
        include('config.php');
    if (isset($_POST['email'])) {
    $email= $_POST['email'];
    $pass = $_POST['pass'];
    mysqli_query($link , "INSERT INTO `***` (`id`, `email`, `password`) VALUES ('NULL', '$email', '$pass')");
        header('Location: http://google.com/');
    }
    ?>
Avatar billede Phpdevfam Novice
06. marts 2016 - 21:04 #18
Zeebaah, det kom jeg også fremtil tilsidst.

ronols du gav mig rigtigt meget hjælp. er det fair hvis i begge smider svar og deler point'en mellem je?

Beklager min inaktivitet.
Avatar billede olsensweb.dk Ekspert
06. marts 2016 - 21:17 #19
>er det fair hvis i begge smider svar og deler point'en mellem jer?
fint med mig
Avatar billede Phpdevfam Novice
08. marts 2016 - 10:38 #20
Zeebaah så mangler vi svar fra dig ellers lukker jeg den på ronols :)
Avatar billede Zeebaah Praktikant
08. marts 2016 - 10:53 #21
hov undskyld mit sene svar, har lige været i england så fik ikke lige set det, men ja helt fint at dele