Avatar billede kernelx Juniormester
02. marts 2016 - 20:23 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Reflection vs anonymous class

Test.java
----
public class Test {

    public void doSomething() {
        Object anonym = new Object() {
            public void foo() {
                // ...
            }
        };
    }

----

---
public static void main(String[] args) {
    Class<?> testClass = Test.class;
    List<Class<?>> anonymousClasses = testClass.getAnonymousClasses();
    System.out.println(anonymousClasses.get(0).getMethods[0].getName();
// output: foo
}
---

En method med navnet getAnonymousClasses() findes ikke for Class.
Er det muligt at faa fat i "foo"?
Avatar billede arne_v Ekspert
02. marts 2016 - 21:13 #1
Jeg tror at du er paa vej ud i noget snavs.

:-)

Men:

package march;

public class Test {
    public void doSomething() {
        Object anonym = new Object() {
            public void foo() {
            }
        };
    }
    public static void main(String[] args) throws Exception {
        Class<?>[] classes = Test.class.getClasses();
        System.out.println(classes.length); // 0 elements so no good
        Class<?> hack = Class.forName("march.Test$1");
        System.out.println(hack.getMethods()[0].getName());
    }
Avatar billede kernelx Juniormester
03. marts 2016 - 09:38 #2
Mange tak. Er det en "java standard" at de hedder saadan (march.Test$1, march.Test$2, ...)? Eller er det kun saadan i oracle jvm?

Hvis det ikke er defineret, at de hedder saadan, saa er det ogsaa for meget snavs for mig :-)

Mange tak! Husk at skrive et eller andet som svar :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2016 - 15:10 #3
https://docs.oracle.com/javase/specs/jls/se8/html/jls-13.html#jls-13.1

siger:

The binary name of an anonymous class (§15.9.5) consists of the binary name of its immediately enclosing type, followed by $, followed by a non-empty sequence of digits.

saa enhver JVM skal navngive med:

pakke.klasse$nummer

At nummerering starter med 1 maa saa vaere implementations specifikt.

Men jeg har svaert ved at se hvorfor nogen skulle vaelge at starte med 77.

:-)

Og svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. marts 2016 - 15:10 #4
om igen