Avatar billede eiken Nybegynder
07. marts 2016 - 17:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Batteri-Syre

Hvad er det som kommer ud af et batteri når det bliver for gammelt og begynder at lægge ?
Det kaldes ofte Batteri-Syre.
-----
Batteri-Syre neutraliseres med f.eks. Kaustrisk-Sota ???
Eller hvad ?
Avatar billede thov Forsker
07. marts 2016 - 19:29 #1
Det er svovlsyre, H2SO4, som render ud.
Almindelig kalk neutraliserer det. Kridt er også godt.
Avatar billede eiken Nybegynder
16. marts 2016 - 17:23 #2
svovlsyren, H2SO4 er kommet på et skab (teaktræ) og blomster lystigt op nærmest som en lille vulkan. Det er ikke vådt eller fugtigt men nærmest en lille hård knold.
Jeg har prøvet med Almindelig Kalk og Kridt, men det fortsætter med at blomstre op nærmest en lille hård knold.
Nogle ville måske sige Køb et nyt skab.
Men mit skab er meget specielt, Det måler 80x80x45 og koster 8-10.000 kr da det er et Børge Mogensen skab.
Børge Mogensen (nu død) er en kendt Dansk møble-designer.
Avatar billede eiken Nybegynder
29. marts 2016 - 21:25 #3
Ingen videre svar, problemet er ikke løst