Avatar billede ger2001 Novice
09. marts 2016 - 15:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hjælp en nybegynder - problemer med at poste fra en formular

Jeg har 2 tabels der begge har 2 felter der hedder navn og størrelse. Så har jeg lavet en formular der henter data fra den ene og gemmer i den anden. Problemet er at det kun er navnet der bliver gemt.
Er det muligt at uploade filen en sted så i kan se hvad jeg mener?
Avatar billede terry Ekspert
09. marts 2016 - 15:26 #1
you can send the dB to ekspertenATsanthell.dk and I'll take a look

AT = @
Avatar billede petersen7913 Forsker
09. marts 2016 - 15:27 #2
Det med upload af filer herinde er vist stadig ikke-eksisterende ;)

Men hvorfor har du brug for at gemme de samme data i 2 forskellige tabeller? Umiddelbart lyder det mere som om du skulle lave det som et opslag.

Prøv at fortælle mere om hvad du vil lave, så er det lettere at hjælpe dig :)
Avatar billede ger2001 Novice
09. marts 2016 - 16:07 #3
Det var bare for at lave et simpelt eksempel først.
Avatar billede ger2001 Novice
10. marts 2016 - 07:32 #4
Jeg har lavet et billede af det.
http://s17.postimg.org/xnwgpm7cf/Udklip.jpg
Avatar billede petersen7913 Forsker
10. marts 2016 - 08:07 #5
Simple eksempler er altid gode at begynde med :)

Som jeg forstår det, så har du en tabel, som du slår data op i og en anden tabel hvor du vil gemme dine data. Så du har 2 'opgaver'

1) hvordan man laver et opslag
2) hvordan man 'gemmer' data

Til det første er der rigtigt mange gode forklaringer incl. youtube.

Til det andet: hvis du har oprettet en form baseret på en tabel, så gemmer Acces automatisk de data, der bliver tastet ind i felterne.

Jeg ved ikke hvordan du har det med engelsk men der er meget! vejledning at hente. Og udfordringen er så af og til at vide/gætte hvad noget hedder på dansk og hvad det samme hedder på engelsk.
Avatar billede ger2001 Novice
14. marts 2016 - 15:25 #6
TAk for forsøget, har selv fundet en løsning. Problemet var nok bare at jeg ikke helt havde forstået hvordan det skulle gøres.