Avatar billede oppes Seniormester
10. marts 2016 - 11:15 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

reparere win 7

kan jeg installere win 7 ovenpå den gamle win 7 uden at jeg mister data som er  på allerede og så installere win 10 ovenpå eftersom jeg ikke kan installere win 10 nu fordi der dukker den fejl melding op "7008005 update
Avatar billede oppes Seniormester
10. marts 2016 - 11:19 #1
skulle skrive:  winupdate_8007005
                winupdate_dt000

og det er ikke lykkedes inst win 10
Avatar billede Slettet bruger
10. marts 2016 - 12:44 #2
Nej du skal ikke installere win7 oven i, så sletter du den gamle.
Men du skulle på installations mediet kunne vælge opgrader og bevare dine egne filer.
Men vent hellere på flere meninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. marts 2016 - 16:04 #3
Prøv "løs det for mig" download ca en tredje del nede på siden
https://support.microsoft.com/da-dk/kb/2328240#bookmark-fixitformealways
Avatar billede Wally73 Mester
11. marts 2016 - 00:14 #4
80070005 er koden for adgang nægtet.

Sørg for at du er administrator på maskinen.
Og ellers kig på hvad logbogen siger.
Avatar billede oppes Seniormester
11. marts 2016 - 16:12 #5
lykkedes ikke
Avatar billede 220661 Ekspert
11. marts 2016 - 17:40 #6
#5 Er det alle forslag der ikke lykkedes?

Måske der er en gennemgribende fejl i din installation der gør, at det ikke kan repareres
Avatar billede oppes Seniormester
11. marts 2016 - 19:53 #7
Jeg har prøvet at følge rådet fra alle som deltaget men får den samme meddelelse hver gang jeg prøvet at køre win 10 på win 7  - nemlig - winupdate_8007005
        winupdate_dt000

nu skal jeg lige tilføje at jeg har prøvet win 10 en gang tidligare på samme drev og vendte så tilbage til win 7 igen, og allt gik uden prblemer men nu...........?
Avatar billede oppes Seniormester
11. marts 2016 - 19:59 #8
Wally73-  du siger noget at jeg skal vare administratør : hvordan finder jeg ud af det?

Det kan ju vare at der noget som jeg overser, fordi jeg ju win10 installeret på C:drev og nu vil jeg ha den på D:drev ovenpå win 7 fordi jeg har så mange programmer på win 7-
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2016 - 14:21 #9
Wally73 er åbenbart ikke på. Men her er recepten Gå ind i Kontrolpanelet og der ind i Brugerkonti.
Men er du den eneste bruger, er du sandsynligvis allerede Administrator.
Avatar billede oppes Seniormester
12. marts 2016 - 14:35 #10
roundanbald- ok
Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2016 - 15:43 #11
Har du set denne her? https://support.microsoft.com/en-us/kb/968003
Noget andet er, at hvis der før har været installeret windows 10 på den maskine, kan du lave en ren installation af windows 10, for så er computeren registreret hos Microsoft.
D.v.s. Du gemmer hvad der er vigtigt på et andet medie. Downloader en windows Iso, som ved hjælp af f.eks. Rufus lægges på en USB.
Så formaterer du HDD og booter op på USB.
Når du installerer på den måde får du mulighed for at vælge OS
størrelsen.
Rufus: https://rufus.akeo.ie/
Avatar billede Wally73 Mester
13. marts 2016 - 21:38 #12
Beklager, jeg har været væk, men tog lige fri en weekend. :)

Adgang nægtet kan ske både ved mangel af direkte administrator-rettigheder ved at brugeren ikke er administrator, men også indirekte ved at sikkerhedsprogrammer, så som antivirus og malware-filtre, forhindrer tilgangen.
Det kan også ske ved at man har malware på maskinen, som forsøger at beskytte sig mod fjernelse ved at forhindre adgang.

Håbder dette kan give lidt inspiration til fejlsøgningen.
Jeg får nemlig lidt travlt i de næste mange dage, så kan muligvis ikke følge op her. :(
Avatar billede oppes Seniormester
13. marts 2016 - 23:41 #13
ok
jeg har Bullquard skal den stoppes eller .......og så prøve at installere win 10
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2016 - 14:17 #14
Jeg tror ikke at Bullgard forhindrer en windows installation, men du kan jo bare prøve.
HVIS der før har været installeret en windows 10, tror jeg mere på #11.
Avatar billede oppes Seniormester
16. marts 2016 - 21:49 #15
Jeg har nu slettet win 7 fra D.drevet og kører med Win 10 på C:drevet.
Så nu kan I sende svar for at høste points.
Tusen tak til alle der har brugt tid med dette.
Jeg har lært meget nyt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2016 - 22:43 #16
Springer over med point.
Avatar billede oppes Seniormester
18. marts 2016 - 00:07 #17
ok nogen der samler points?
Avatar billede oppes Seniormester
18. marts 2016 - 16:42 #18
Så må jeg selv.