Avatar billede ger2001 Novice
11. marts 2016 - 11:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Problemer med sortering i felt.

Feltet virker ikke når der er andet end tal i Navn.Navn
Hvad skal jeg gøre når der er bogstaver i feltet? Har prøvet med LIKE i stedet for =, men det virkede ikke.

SELECT Navn.Id, Navn.Storrelse
FROM Navn
WHERE ((([Emne])=[Navn].[Navn]))
ORDER BY Navn.Storrelse;
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. marts 2016 - 12:33 #1
Problemet er, at vores hjerne kan skifte mellem formater uden problemer ;)

Hvis et felt er defineret som et tal kan du sortere det som tal dvs.

Hvis det er defineret som tekst vil de samme 'tal' blive sorteret alfabetisk dvs.

Jeg har for nylig fundet en tråd herinde om hvordan man på en meget snedig måde kan sortere tekstfelter SOM OM de var tal. Og kan så ikke lige finde linket.

Men prøv at søge herinde.
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2016 - 12:34 #2
"Feltet virker ikke når der er andet end tal i Navn.Navn"

If your sorting ORDER BY Navn.Storrelse then .Navn has nothing to do with the sorting.

Maybe you can give an example of your data and what you get in result.
Avatar billede ger2001 Novice
11. marts 2016 - 13:18 #3
Problemet er hvis der står noget andet end tal i Navn.Navn vises der ikke noget i feltet. Så længe det er tal virker det fint.
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2016 - 13:30 #4
jeg tror vi mangler lidt mere info. og ikke kun en gentagelse af dit spørgsmål!
Avatar billede terry Ekspert
11. marts 2016 - 13:36 #5
Er det et problem ed sortering eller WHERE?
WHERE ((([Emne])=[Navn].[Navn]))????

Som sagt, hvis du sorter ORDER BY Navn.Storrelse,  har navn.navn ingenting at sige
Avatar billede ger2001 Novice
14. marts 2016 - 15:15 #6
TAk for forsøget, har selv fundet en løsning. Problemet var nok bare at jeg ikke helt havde forstået hvordan det skulle gøres.
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2016 - 15:24 #7
and what was the solution?
Avatar billede terry Ekspert
14. marts 2016 - 16:05 #8
Its always nice to show the solution so that others can learn from it!