Avatar billede dsj1972 Juniormester
11. marts 2016 - 12:05 Der er 3 kommentarer

Spørgsmål om access

Hej eksperter,

Jeg har nemt spørgsmål til access eksperterne.

Kan man eller er det overhovdet muligt at få en vedhæftet Pdf fil til at blive fremvist i en formular, altså på samme måde som acces allerede automatisk gør det med billeder.

Jeg har forsøgt, men der vises bare et ikon, så jeg tænker enten er det ikke understøttet eller også er der et eller andet man lige skal gøre for at åbene den mulighed.

pft

Mvh Dennis
Avatar billede falster Ekspert
11. marts 2016 - 12:33 #1
Avatar billede dsj1972 Juniormester
22. marts 2016 - 10:45 #2
Undskyld der gik lidt lang tid før jeg kom tilbage.

Falster,

Jeg har kigget på din video, og det var måske nok noget jeg kan kunne bruge har også set at der er en mulighed med ActiveX.

Jeg har prøvet at lege lidt med begge modeller, men har ikke kunne få dem til at fungere rigtigt, men det skyldes nok snare at jeg har særlige betingelser for at få dem til at virke.

bl.a ville jeg gerne kunne benytte en textbox hvor jeg har et link til en PDF fil, som reference til PDF filen der så skulle vises i browseren/ActiveX delen.

Det jeg gerne ville var at have et preview af PDF filen på formularen, således at man hurigt ville kunne finde den rette, og derefter kunne åbne filen i fuld skærm ved at klikke på link.

Meeen det var jo egentlig ikke det mit spm gik ud på i starten, så måske jeg skulle lave et nyt spm, nu hvor jeg ved at det kan lade sig gøre, men ikke ved hvordan den skal kringles når man bruger links.
Avatar billede dsj1972 Juniormester
22. marts 2016 - 10:50 #3
I øvrigt,

ActiveX kan jeg slet ikke få til at fungere, pga OLE serveren, har prøvet flere af de forslag der angives herinde, men hverken reference, rep af database, ny database, geninstallation af access, har virket.