Avatar billede inglenook Praktikant
11. marts 2016 - 21:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Denver DMB-119CI digital tuner - Irriterende dansk tale

Jeg har lige købt og installeret en Denver DMC-119CI for min datter. Vi sidder lige nu og ser film på DR2, men sammen med underteksterne er der også en irriterende dansk tale (synkron oversættelse) mens den originale lyd er dæmpet og næsten uhørlig.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan fjerne denne talte oversættelse? Jeg kan slå underteksterne til eller fra efter ønske.

(Jeg bor ikke selv i DK og kender ikke noget til dansk digital TV)
Avatar billede kurt54 Ekspert
11. marts 2016 - 21:31 #1
DR sender kanalen 2 steder den ene kalder de synstolkning og det er den du har ramt - den er beregnet for med med dårligt syn men OK hørelse du bør kunne finde DR2 på en anden kanal uden denne facilitet.
Avatar billede store-morten Ekspert
11. marts 2016 - 21:36 #2
Måske:

3.『AUDIO』 Omskifter for audio signalkilde samt venstre/ højre
kanal

3.8 Omskifter for Audio (lydspor) og L/R, højre/ venstre kanal
Tryk på knappen "AUDIO", hvis du vil ændre sproget på lydsporet for det aktuelle program og
skifte mellem "stereo" "left" "right" (stereo venstre kanal højre kanal).
Avatar billede inglenook Praktikant
11. marts 2016 - 21:46 #3
Tak for Jeres forslag.

kurt54, kan du lægge et svar? Du havde jo helt ret :)
Avatar billede kurt54 Ekspert
12. marts 2016 - 01:50 #4
ping