Avatar billede tand Seniormester
13. marts 2016 - 09:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

unsafe website

Jeg bliver ved med at få hjemmesider som jeg ikke beder om, der står på flere af dem unsafe website.
Jeg har win 10 med Windows defender.
Det er spillesider og download af adobe flash player, som jeg har i forvejen.
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2016 - 10:06 #1
Har du en adblocker installeret? Hvis ikke prøv at installere en.
http://www.eksperten.dk/guide/1596

Prøv også at slette din historik/cookies på nettet, evt med CCleaner som gør det for alle browsere du har på computeren.
Bliver de ved med at poppe up kan du prøve at køre Adwcleaner,Junware removal tool og Malwarebytes, som så forhåbentligt fjerner dit problem.
Avatar billede tand Seniormester
14. marts 2016 - 09:51 #2
Installeret CCcleaner.
det hjælper. jeg skal bare gøre det hver gang jeg starter op.
har også installeret AVG, den fandt en masse spam.
Når jeg går i afinstaler programmer ligger der et program nede i bunden som den ikke vil afinstallere der står

C:Program Files (86) win_en_77-uninstall.dat"files is corrupted. Cannot uninstall.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. marts 2016 - 16:15 #3
C:Program Files (86) win_en_77-uninstall.dat"files is corrupted. Cannot uninstall. er sikkert malware/virus og er aktiv.
Kan Malwarebytes ikke fjerne den så?

Vil det sige du har kørt helt uden antivirusprogram før?
Avatar billede tand Seniormester
15. marts 2016 - 09:04 #4
Nej jeg installerede win 10 fra bunden.
Den har så vidt jeg ved automatisk defender med.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2016 - 16:03 #5
Ok. men den er så deaktiveret når Avg tager over.
Har du scannet med Malwarebytes?
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2016 - 10:42 #6
Jeg kan ikke downloade Maiwarebytes, det vælter ind med andre websider. Jeg prøvede at hente den her fra Eksperten hvor den var anbefalet, men der bliver skrevet at det er en usikker side som jeg ikke skal hente hjem.
Nu har jeg win 10 liggende på et USB stik.
hvordan kan jeg installere den igen uden at miste mine programmer, men fjerne virus ?
Avatar billede tand Seniormester
16. marts 2016 - 11:54 #7
Jeg skal moske indstalleret helt fra bunden for at fjerne virus.?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2016 - 17:22 #8
Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
Hent gratis versionen
http://www.eksperten.dk/guide/1605
For du en error code når du installerer så kig lige på denne tråd:
https://forums.malwarebytes.org/index.php?/topic/149048-internal-error-expression-error-runtime-error-at-79177-external-exeption-e06d763/
Gerne lige lægge loggen ind der kommer når den er færdig
Avatar billede tand Seniormester
17. marts 2016 - 15:03 #9
Nu har jeg reindstalleret, og problemet er væk.
Tak for hjælpen 220661 skriver du et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2016 - 15:52 #10
Ok og velbekomme.