Avatar billede HowToSolve Nybegynder
15. marts 2016 - 14:32 Der er 7 kommentarer

PC Switch : Kan det lade sig gøre ?

Hej

Jeg er helt blank her, så håber at nogle brugere kan hjælpe med om det jeg vil opnå kan lade sig gøre; og i givet hvad hardware jeg så skal købe.

Situationen er at vi hjemme har en stationær PC med 2 skærme tilkoblet - en Dell 30" og en AOC 27".
Setup'et benytter et Logitech Tastatur+mus via bluetooth.

Da konen og jeg ofte arbejder hjemmefra på skift har vi overvejet om en PC switch var en mulighed.

Det vi ønsker at opnå er at vi kan sætte vores arbejds-laptop til på en nem og hurtig måde; og derved udnytte setup'et af skærme og tastatus+mus. Men uden hele tiden at skulle koble det fra den stationære.
Da vi ikke deler laptop type(arbejder i hvert vores firma) kan vi ikke benytte en docking-station.....  :/

Finder der PC switch der kan tage de 2 skærme og tastatur+mus via den lille USB nøgle ... og så dele dette mellem 2 PC'ere ?

På forhånd tak.
Avatar billede moddi100 Seniormester
15. marts 2016 - 14:41 #1
Du kan sådan set få flere dockingstationer, der bare skal tilsluttes via USB. Dvs. du altså sætter et kabel i din bærbar til strøm samt USB til docking. At mærke ikke er det samme på dockingstation og bærbar bør ikke være et problem:
http://goo.gl/SqqbPu

Derudover skal du nok have en PC-switch som du selv kalder det.
15. marts 2016 - 15:12 #2
Ja, det hedder en KVM switch.

Hvis I kan nøjes med en skærm, koster de ikke så meget.
Skal I have 2 skærme, ser det ud til det er noget dyere.
(jeg lavede bare en hurtig søgning og kikkede kun hos en webshop).
Avatar billede HowToSolve Nybegynder
15. marts 2016 - 16:19 #3
Hej

Takker for de hurtige svar.

Vi ønsker at have begge skærme tilrådighed - især på vores stationære PC. Men ligeledes også helst på vores laptop's.

Er det sådanne en fætter jeg leder efter:
StarTech.com 2 Port DVI VGA Dual Monitor KVM Switch USB with Audio
https://www.proshop.dk/KVM-switch/2-Port-DVI-VGA-Dual-Monitor-KVM-Switch-USB-with-Audio/2292887

Eller er der bedre modeller ?

Vi går gerne op til ca. DKK 2500,- hvis det giver os det bedre hardware.

Kan man via en sådanne køre både laptop og den stationære; og så blot skifte mellem hvilken der benytter setup'et aktivt on the fly ?

Eller skal den ene PC altid være slukket ?

Mvh
HTS
Avatar billede claes57 Ekspert
15. marts 2016 - 20:35 #4
eller software: brug teamviewer på de tre enheder. Så kan pc logge på de bærbare efter behov og se alt på dem. Reelt kører den bærbare arbejdet og sender kun skærmbilledet til pc.
For private er det gratis - prøv det.
https://www.teamviewer.com/da/
Avatar billede HowToSolve Nybegynder
17. marts 2016 - 07:40 #5
@Claes
En software udgave havde været en god løsning; men desværre kan hverken konen eller jeg selv installere noget vores laptop da vi begge er i brancher der kræver en høj sikkerhed omkring vores data.
Derfor leder vi også efter en HW løsning; så vi undgår den problemstilling uagtet hvilken laptop vi i fremtiden måtte få.
18. marts 2016 - 10:08 #6
Den box du linker til i #3, Har 2 video stik i hver indgang od udgang.
Det du skal bemærke, er at den kører med 2 skærme, men den ene er kun VGA stik. Så hvis du kan køre med en DVI og en VGA så er den god nok.

Desuden er det en 2 ports, så du kan kun koble 2 PC'er op mod den.
Så hvis I skal have 3 maskiner på, skal i bruge en port mere.
18. marts 2016 - 11:47 #7