Avatar billede ergobirthe Nybegynder
15. marts 2016 - 20:48 Der er 9 kommentarer

Windovs 10

Hvis jeg køber styresystemet Windows 10 home, kan den kun bruges til en' computer. Hvis jeg køber professionel kan den så bruges til flere computere. hvad er forskellen på produkterne. ???
Avatar billede jjam Juniormester
15. marts 2016 - 21:06 #1
Kun een licens uanset version.
Ellers er den vigtiste forskel at PRO kan fungere som en del af et firma netværk, altså servere med AD sat op.
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
16. marts 2016 - 13:11 #2
Kan jeg bruge den ene licens til flere af mine computere, eller går det kun til en maskine. ?
Avatar billede wjens Guru
16. marts 2016 - 16:45 #3
1 licens = 1 maskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2016 - 17:29 #4
Hvilket system har den nævnte computer nu?
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2016 - 17:30 #5
Eller er der en klister mærke til Windows 7 eller 8 på computeren?
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
16. marts 2016 - 17:50 #6
XP
Avatar billede 220661 Ekspert
16. marts 2016 - 19:47 #7
#6 Ok. Så kan du ikke opgradere. Jeg er enig med de andre i at du kun kan installere på en pc når du køber en ny Windows 10.

Når computeren formodentlig er så gammel (ca 10 år) er du så sikker på du kan finde drivere til at køre win 10? Har du tjekket dette?

Jeg havde prøvet at køre denne upgrade advisor til windows 8.1 for at teste:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows-8/upgrade-assistant-download-online-faq

Grunden til denne er at der såvidt jeg ved ikke er udgivet en til Windows 10. Kan din pc køre Win 8.1 vil den sandsynligvis også kunne køre Win 10. Men der er ingen garanti. Der kan sagtens være hadware der ikke er understøttet direkte uden man selv skal gøre noget for at det virker.
Avatar billede ergobirthe Nybegynder
17. marts 2016 - 12:26 #8
min computer var en Win 7 den blev opgraderet til win 8.1 og nu til windovs 10 uden problemer, styresystemet fylder omkrign 4-5 GB. Så der er ingen problemer
Avatar billede 220661 Ekspert
17. marts 2016 - 15:52 #9
Hvor kommer Xp så ind i billedet?