Avatar billede hcthorsen Praktikant
16. marts 2016 - 21:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Makro til upload af indhold fra Excel til hjemmeside

Har brug for dagligt at indsætte indhold fra et excel-ark på en hjemmeside. Kan det lade sig gøre at lave en makro eller lignende, der automatiserer processen?
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. marts 2016 - 09:38 #1
Hej

Jeg har selv haft samme problematik med at automatisere data fra et excel til database på en hjemmeside. Lavede en upload fil form hvor man kan vælge excel dokumentet i.
Vigtigt at excel dokumentet er ens hver gang du gør det. Tænker kolonnerne og rækkefølgen på dem.
Fik inspiration fra denne side.
http://stackoverflow.com/questions/9695695/how-to-use-phpexcel-to-read-data-and-insert-into-database

Håber det kan hjælpe.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
17. marts 2016 - 13:02 #2
Hej Rune!

Ja, jeg havde godt fundet noget lignende ved google-søgning. Mit problem er at det ikke er mit eget site, så jeg kan ikke lige smide ekstra php på siden. Siden er udviklet af et firma til at monitorere et projekt vi har kørende. Vi skal dagligt uploade data fra et Excel-ark, hvilket virker unødvendigt tidskrævende. Nå, men jeg har vist ikke mulighed for at lægge ekstra kode op på sitet, så jeg ville gerne lave en løsning med en makro på min egen computer. Giver det mening.
Avatar billede hcthorsen Praktikant
14. april 2016 - 14:19 #3
Nå, lukker den.