Avatar billede asaroma Nybegynder
18. marts 2016 - 13:34 Der er 8 kommentarer

Min computer mangler RAM - tror jeg?

Hej,

Jeg vil til at i gang med at streame nogle ting via Twitch, men hver gang jeg prøver at sætte mit stream op, så klager computeren over, at CPU er overbelastet. Endvidere kan jeg i min task manager se, at når jeg streamer, så stiger Memory til 80-95%, hvorefter den crasher.

Jeg har Windows 10 Pro
Version 1511
Processor: Intel (R) Core (TM) i7 CPU 2.93 GHz
Installed RAM: 8.00 GB
64-bit operating system

Min netforbindelse fejler intet i upload da den er over 30Mbit.

Jeg tænker, at jeg mangler RAM?
Hvis I er enige, kan I så anbefale nogle bestemte RAM, da jeg synes, at det kan være lidt svært at gennemskue?

På Forhånd tak for jeres input og hjælp
Avatar billede NemoDK Nybegynder
18. marts 2016 - 14:03 #1
Troede jeg havde det samme problem.. Upgraderede til 16ram men det hjalp ikke rigtigt.. Men dit problem er simpel.. Din processer er for dårlig.. den skal upgraderes hvis du gerne ville streame.. ( Streamer selv Twitch.tv/NemoDK ) hvis ikke du har råd til at upgradere så kan du evt Overclock den til ca 3,5Ghz men det er ikke super godt i det lange løb..
Avatar billede asaroma Nybegynder
18. marts 2016 - 14:16 #2
Jeg har råd til at opgradere den - hvilken processor vil du anbfale? Og vil du i samme ombæring anbefale flere ram?

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. marts 2016 - 14:19 #3
jeg synes ny den processor er rimelig hæderlig...
Avatar billede asaroma Nybegynder
18. marts 2016 - 14:23 #4
Hvad vil dit forslag så være Kurt54? Tænker du, at en opgradering af mine RAM burde løse problemet?
Avatar billede NemoDK Nybegynder
18. marts 2016 - 14:24 #5
Bruger selv i7 4790k 4,0Ghz ( 4 quad ) og det er jeg ganske tilfreds med.. bruger ca.60-70 % af ydeevne når jeg streamer.. Og ja det ville ikke tag skade at smide 8 mere ram i :)
Avatar billede NemoDK Nybegynder
18. marts 2016 - 14:25 #7
Men Flere Ram løser ikke dit problem.. Kun en bedre CPU
Avatar billede asaroma Nybegynder
22. marts 2016 - 11:14 #8
Okay . kan du skrive, så jeg kan give dig point?