Avatar billede DoxDK Nybegynder
19. marts 2016 - 17:26 Der er 1 kommentar

Nyt bundkort. ASUS X99-A/USB 3.1 vs MSI X99A RAIDER?

Hej.
Jeg har kigget på bundkort her det sidste stykke tid, og havde egentlig besluttet mig for et ASUS X99-A/USB 3.1, men nu er MSI X99A RAIDER kommet på tilbud på komplett til kun 1.399kr. Så jeg har mulighed for at 700kr, i forhold til ASUS kortet, da det koster 2.099kr. Jeg har googlet lidt rundt og synes ikke at finde den store forskel. Der er selvfølgelig SATA Express som der ikke er i MSI's, og har også hørt, at der skulle være bedre køling på de vitale dele, på ASUS'en.. Men kan ikke rigtig finde noget med om lydkvaliteten på det indbyggede lydkort er dårligere eller bedre, på de to kort eller andre forskelle. Så jeg vil egentlig bare høre hvad jeres mening er til de to bundkort, og hvilket i synes jeg skal købe? Det skal siges, at CPU'en bliver en i7-5820K, og der kommer til at være en Corsair H110i GT til at køle den.
Avatar billede klavil Seniormester
09. april 2016 - 00:27 #1
Som jeg kan læse mig frem til er de meget ens. dog kan jeg ikke se lydkortet på MSI, men det kan denne anmeldelse sikkert fortælle: http://www.tomshardware.com/reviews/msi-x99s-sli-plus-motherboard,4116.html

De får ca samme karakterer i reviews så jeg kunne godt bruge 700 kr på noget andet :)