Avatar billede Kent_G Nybegynder
21. marts 2016 - 12:59 Der er 6 kommentarer

Hjælp til opsætning af netværk.

Hej

Jeg har føglende probleme:

- Jeg har sat en en switch op ude i min garage, og dertil har jeg tilsluttet min NAS, og et IP-Kamera

Jeg kan næsten ikke få forbindelse der ud, og når jeg så gør, har jeg ekstrem lange svar tider.

se nedestående tegning ;) !

På forhånd tak !

Vh Kent.

https://billedeupload.dk/images/dPihy.png
Avatar billede Slettet bruger
21. marts 2016 - 14:45 #1
Du skriver ikke noget om afstande på de forskellige ting??
Avatar billede claes57 Ekspert
21. marts 2016 - 14:55 #2
fast ip på de fjerne ting.
Avatar billede Blueeyez Mester
21. marts 2016 - 15:49 #3
Hvis afstanden ikke er for stor, så kan du forbinde en WIFI extender.. se fx netgear wn2500rp
Avatar billede kurt54 Ekspert
21. marts 2016 - 18:13 #4
Bare for afklaring  wall outlet er rj45 stik og ikke 230V.

Sikker dig du ikke har vrøvl med "krydsede kabler" eller forbindelsen melem de to wall outlet er krydset.

se evt

http://cubus-adsl.dk/elteknik/netvaerk/patchkabel.php#lige_kryds

I et lige igennem kabel er farverækkefølgen ens i begge ender. Man kan vælge enten 568A eller 568B.

I et krydset kabel er der byttet om på det grønne og det orange par i den ene ende.
Avatar billede wjens Guru
21. marts 2016 - 18:58 #5
Din opsætning ser ok ud, du har kabler helt ud til NAS og kamera. Når du skriver at du har meget lange svartider må der være hul igennem, man bare med elendig hastighed. Ok forstået?

En af enhederne leger flaskehals for trafikken. Kan være router/switch eller kabel (længde eller placering ved støjkilde). Er du sikker på at have CAT6 hele vejen, også mellemkablerne?

Prøv at tilkoble en PC direkte i router stik og mål internet hastigheden, derefter via første outlet, derefter i den anden ende af kablet osv., slut ude ved stikket i NAS. Måske det afslører flaskehalsen.
Avatar billede Kent_G Nybegynder
28. marts 2016 - 19:06 #6
Hej igen

Tak for alle svar ! :D

Jeg havde en POE injector som var blevet defekt ;) ! så nu er der styr på det hele, og alt virker med normale svar tider!

Vh Kent.