Avatar billede phpnoob Novice
27. marts 2016 - 09:24 Der er 2 kommentarer

skifte forskellige titler og beskriver

hej jeg har en hjemmeside hvor jeg har omkring 10 sider og jeg vil gerne lave sådan så i php at der kommer titel på men titlen samt meta beskrivelse på hver enkel af de 10 sider skal være forskellige hvordan laver jeg dette i php

indtl videre er det jo bare sådan her i index filen

Fold kodeboks ind/udKode
    $title = 'titlen';
    $metadesc = 'beskrivelsen';
    require('htmlheader.php');

også det her kommer i headeren

Fold kodeboks ind/udKode
<title>- <?php echo $title; ?></title>
<meta name="Description" content="<?php echo $metadesc; ?>"/>

Det skal lige siges at det IKKE er CMS jeg arbejder i ! det er bare normal html php css js kode

jeg håber i kan forklare mig hvad jeg skal gøre her på forhånd tak.
Avatar billede Zochko Juniormester
08. april 2016 - 21:23 #1
Evt. kunne du lave en ny php fil "ny.php" hvori du laver 1 assosiativt array:

$titlesAndDescriptions = array(
                "side1" => array(
                "titel" => "side1",
                "beskrivelse" => "beskrivelse tilhørerne side1"
                ),
                "side2" => array(
                "titel" => "side2",
                "beskrivelse" => "beskrivelse tilhørerne side2"
                ),
            );

Så skal du bruge "require_once('ny.php');" på alle de sider hvor du skal bruge dit array.

Nu er det muligt at ligge værdierne ind i dine variabler på hver enkelt side sådan her:

$title = $titlesAndDescriptions['sidetitel1']['titel'];
$metadesc = $titlesAndDescriptions['sidetitel1']['beskrivelse'];
Avatar billede Zochko Juniormester
08. april 2016 - 21:25 #2
Hov kan se der er en lille fejl:

$title = $titlesAndDescriptions['sidetitel1']['titel'];
$metadesc = $titlesAndDescriptions['sidetitel1']['beskrivelse'];

De 2 skal se sådan her ud:

$title = $titlesAndDescriptions['side1']['titel'];
$metadesc = $titlesAndDescriptions['side1']['beskrivelse'];