Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
29. marts 2016 - 13:02 Der er 3 kommentarer

Kald til webservice fejler

Hej

Jeg har denne her kode som jeg forsøger at køre efter man har indtastet navn og telefonnummer på en landingpage:

<%
On Error Resume Next
    Dim objXMLHTTP
    objXMLHTTP = Server.CreateObject("Msxml2.XMLHTTP.3.0")
    Dim strFunction
    Dim strRequest
    Dim strName
    Dim strFirstName
    Dim strLastname
    Dim strTelephone
    Dim strExtFields
    Dim strStdFields
    Dim CampaignID
    Dim Page
    Dim Name
    Dim Telephone
    Dim message
On Error Goto 0

On Error Resume Next
'Page = Request("Page")
'CampaignID = Request("CampaignID")
'Name = Request("Name")
'Telephone = Request("Phone")
Page = "Test af systemet"
CampaignID = "10"
Name = "Landingpage"
Telephone = "30486060"
'message = Request("message")
On Error Goto 0

On Error Resume Next
    Dim builder
    builder = New System.Text.StringBuilder
    builder.Append("<?xml version=""1.0"" encoding=""utf-8""?>")
    builder.Append("<soap:Envelope xmlns:xsi=""http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance"" xmlns:xsd=""http://www.w3.org/2001/XMLSchema"" xmlns:soap=""http://schemas.xmlsoap.org/soap/envelope/"">")
    builder.Append("<soap:Body>")
    builder.Append("<InsertNewCustomer xmlns=""http://www.ivocall.dk/ivocallservice/"">")
    builder.Append("<Login>brugernavn</Login>")
    builder.Append("<Password>adgangskode</Password>")
    builder.Append("<ClientID>1323</ClientID>")
    builder.Append("<IDPassword>ag4hsitd324346dbpt23nsla</IDPassword>")
    builder.Append("<CampaignID>10</CampaignID>")
    builder.Append("<Name>Landingpage</Name>")
    builder.Append("<Firstname></Firstname>")
    builder.Append("<Lastname></Lastname>")
    builder.Append("<Address></Address>")
    builder.Append("<City></City>")
    builder.Append("<ZipCode></ZipCode>")
    builder.Append("<Telephone>30486060</Telephone>")
    builder.Append("<Telephone2></Telephone2>")
    builder.Append("<Telephone3></Telephone3>")
    builder.Append("<Telephone4></Telephone4>")
    builder.Append("<email></email>")
    builder.Append("<ExtFields>landingpage=test</ExtFields>")
    builder.Append("<StdFields></StdFields>")
    builder.Append("<UserName></UserName>")
    builder.Append("</InsertNewCustomer>")
    builder.Append("</soap:Body>")
    builder.Append("</soap:Envelope>")
    strRequest = builder.ToString()

    'builder.Append("<CampaignID>" & CampaignID & "</CampaignID>")
    'builder.Append("<Name>" & Name & "</Name>")
    'builder.Append("<Telephone>" & Telephone & "</Telephone>")
    'builder.Append("<ExtFields>landingpage=" & Page & "</ExtFields>")

    call objXMLHTTP.open("post", "" & "http://api.ivocall.dk/ivocallservice.asmx" & "", False)
    call objXMLHTTP.setRequestHeader("Content-Type", "text/xml; charset=UTF-8")
    call objXMLHTTP.setRequestHeader("Content-Length", Len(strRequest))
    call objXMLHTTP.setRequestHeader("SOAPAction", "" & "http://www.ivocall.dk/ivocallservice/InsertNewCustomer" & "")

'send the request and capture the result
Call objXMLHTTP.send(strRequest)

Dim strResult
strResult = objXMLHTTP.responseText

'display the XML
    Response.Write(strResult)

If Err.Number <> 0 Then
    Response.Write (Err.Description)
else
    Response.Write (" task done")
    Response.End
End If
On Error Goto 0

%>

Men jeg bliver ved med at få fejlen:
Et objekt er obligatorisk

Er der nogen af jer som kan se om der skulle være en fejl i selve scriptet?
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2016 - 13:59 #1
For mig ligner det lidt en sammenblanding mellem klassisk ASP og .NET - hvis det skal være klassisk ASP gætter jeg på at det fejler i linjen med "New System.Text.StringBuilder" og den del skal du nok omskrive til almindelig string konkatenering.
Avatar billede rar_jacobsen Nybegynder
29. marts 2016 - 14:53 #2
Det hjalp med en omskrivning til alm. string i klassisk og flytning af script til ny server. Noget firewall der fejlede da den kaldte sig selv ... eller noget i den stil sagde IT manden tidligere :s
Avatar billede keysersoze Guru
29. marts 2016 - 23:43 #3
ok - jeg lægger et svar hvis det var nogen hjælp.