Avatar billede Jst1987 Nybegynder
30. marts 2016 - 20:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Lyd og mic gennem et jack?

Hej,

Måske et relativt nemt spørgsmål for jer, men jeg vil gerne kunne spille lidt computer og snakke samtidig. Jeg har købt et headset, hvor det er muligt, men det virker ikke. Headsettet har kun et stik, et jack stik, som skal forbindes til computeren. Men det skulle gerne være to stik (et til lyd og et til mic - rød og grøn, mener jeg det er bagpå computeren).

Ved i hvilken splitter jeg skal have?

Jeg prøvede med denne:

https://www.av-cables.dk/jack-adapter/jack-stereo-hun-2-x-phono-han-0-2-m.html

Men den virkede ikke :D Rocky mistake formentlig :D
Avatar billede Slater Ekspert
30. marts 2016 - 20:59 #1
Er det et fuldt størrelse, 6,3mm jack-stik? Det har jeg godt nok aldrig set i en computer. Næsten alle bruger 3,5mm minijack, hvilket det du linker til ikke er.

Hvis det er minijack, så skal du for det første have den størrelse. For det andet, de fleste minijacks har 2 ringe - en til hver højttaler. Nogle, mest lavet til Mac, har 3 gange, hvor den ene er til mikrofon. Det kræver et stik der er lavet til det, og kan læse de tre ringe - eller en converter som denne: https://www.avxperten.dk/jack-adapter/3-ring-minijack-2-ring-minijack.asp
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
30. marts 2016 - 21:37 #2
Ligner noget jeg kan bruge det der! Jeg har bestilt et. Jeg lader dig vide, når jeg har prøvet 😊 Indtil videre - tusind tak for hjælpen.
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
01. april 2016 - 18:06 #3
Hej igen,

Nå, nu fik jeg det bestilt, men umiddelbart ikke held med at få mikrofonen til at virke.. Skal jeg konfigurere den et sted?
Avatar billede Jst1987 Nybegynder
01. april 2016 - 18:22 #4
Fandt ud af det.. Mit forlænger kabel var kun 2 ringe og skal bruge et med 3 ringe.. Det er bestilt :)

Du skal have tak for hjælpen. Smid et svar, så får du point :)
Avatar billede Slater Ekspert
02. april 2016 - 12:39 #5
Det var godt. Tak.