Avatar billede Finngu Novice
31. marts 2016 - 17:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

C5: udfyld felt på ordre ud fra kundens land?

Hej
Nogen der ved om man kan sætte C5 op, så hvis man opretter en ny ordre på en kunde, at feltet "Ordre" udfyldes med en bestemt tekst, hvis kundens land er et eller andet bestemt?

Det jeg helt præcis har brug for er:
Hvis kundens land = Norge, så sættes feltet "Ordre" til at være = Italien

Det er noget med at norske kunder skal have oplysning om varernes oprindelsesland på fakturaerne......

I dag indtaster vi det manuelt på hver ordre, men det ville være smart, hvis C5 selv checkede om det er en kunde i Norge og så selv smed oplysningen ind i det felt vi bruger til oplysningen om oprindelseslandet :)

På forhånd tak :)

Finn
Avatar billede danjo Novice
01. april 2016 - 09:42 #1
Hej Finn!

Det kan sagtens lade sig gøre. Det skal bare lige have lidt programmeringslinjer. Du skal have koder til fem formstilretninger og basisudvikling.

Derefter:
1. Der skal oprettes et nyt skærmbillede, hvor du har "KundeLand" i den ene kolonne og "OrdreLand" i den anden kolonne.

2. Der lægges en programmeringslinje ind i Ordreformen samt landefeltet, der kigger på landet kunden kommer fra og henter den tekst du har skrevet i det nye skærmbillede fra pkt. 1
Avatar billede Finngu Novice
01. april 2016 - 11:19 #2
Hej danjo :)
Mange tak - så mangler jeg "bare" den nøjagtige opskrift :)

Vi har adgang til at rette forms osv ;)

Vi har før fået hjælp her på siden til hvordan vi laver forskellige ting i C5, så jeg håber at opskriften på løsningen også kan komme her :)

Men tænker om der skal oprettes nye "skærmbilleder"?
Det er jo felter der allerede findes i C5 på henholdsvis debitorkartotek og landekartotek..... hvis altså vi har Italien oprettet men det har vi og ellers gør vi bare det :)

Er det ikke noget "if debkartland = Norge then ordkartOrdre = Italien"....... agtigt, der skal ind på feltet "ordre" i ordrekartoteket?
Bare en tanke?

Finn
Avatar billede danjo Novice
01. april 2016 - 11:36 #3
:-) du har helt ret Finn! Det er noget if then else værk....

Men, der skal lige oprettes en ny tabel, et nyt skærmbillede som så skal indsættes i menuen, derefter skal der rettes i Ordreskærmbilledet flere steder...

Jeg kan gøre det for dig via en opkobling for 1500 eks. moms..

skriv evt. på dan@consona.dk
Avatar billede Finngu Novice
01. april 2016 - 11:55 #4
Tak for tilbuddet, men der er desværre ikke rigtigt budget til det lige nu - derfor jeg søgte hjælp herinde til opskriften :)

Håber den dukker op - ellers må jeg nok droppe det eller prøve mig frem selv :)

Finn
Avatar billede danjo Novice
01. april 2016 - 12:51 #5
Helt fint, du er velkommen senere hvis du vil! :-)
Dan
Avatar billede mariaf Juniormester
01. april 2016 - 19:53 #6
På blokkens PostLoad indsættes:
If Salestable.Country == "Norge" AND Order == "" THEN
SET Order = "Italy"
ENDIF

Der er en del grunde til at det kan gå galt, men det er lavpraktisk og kan virke.

Mvh Maria
Avatar billede Finngu Novice
03. april 2016 - 16:12 #7
Hej Mariaf
Ser ud til at dit forslag godt kan have virket.......
Dog først da jeg satte det ind på selve feltet "Ordre" og bruge din løsning. På "Blokken" virkede det vist ikke, men da jeg satte din opskrift ind på selve feltet "Ordre" så tror jeg sgu den var der

Tak for inspirationen - points skulle gerne afleveres nu :)

Finn