Avatar billede smal64 Novice
02. april 2016 - 19:03 Der er 1 kommentar

Windows 10

Hej Eksperter

En af vores venner har fået en ny PC med det "kære" Windows 10 operativ system på. Jeg har så fået opgaven at sætte PC'en op for ham.

Jeg har i denne forbindelse oprettet en Microsoft konto, som han logger ind med. Fint nok men jeg kan simpelthen ikke få lov til at gå ind i Mail app'en på PC'en eller gå ind på account.live.com for at læse mail på kontoen.

Forsøger jeg dette bliver jeg mødt med denne besked :

---------------------------------------------------------------
Bekræft mailadressen

Vi har sendt en mail til "xxxxx" for at være sikker på, at du ejer kontoen. Tjek din indbakke, og følg vejledningen for at konfigurere din Microsoft-konto.
--------------------------------------------------------------

Og så begynder min kæde at ryge halvvejs af. Hvordan kan jeg gå ind og tjekke min indbakke og følge vejledningen i den sendte mail med ovennævnte besked.

Jeg har også prøvet at åbne den oprettede Microsoft konto fra en anden PC via account.live.com. Men igen bliver jeg mødt med beskeden angivet herover.

For mig at se et det lidt en hårdknude situation jeg er havnet i og jeg kan ikke umiddelbart se nogen løsning på denne. Håber at der er nogen, der har en løsning.
Avatar billede Slettet bruger
02. april 2016 - 20:59 #1
Hvis du under søg skriver pc og derefter pc settings kan du gå ind i accounts og ændre Microsoft account til en lokal account, så skulle du være fri for passwords untagen til Microsoft.