Avatar billede peterpeter Seniormester
05. april 2016 - 14:32 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

Bedste gaming bærbar til 5000 kr - til konfirmand

Kære alle

Måske et dumt spørgsmål, men jeg kan ikke selv finde ud af det....

Konfirmand skal have bærbar computer - skal primært bruges til Gaming !! (Facebook, Office i mindre grad.....)

Budget er max. 5000 kroner
(Skal være med Windows etc.)

Har selv set denne:

Føtex
4699,-
ASUS X556UA-XO107T - 15.6" - Core i5 6200U - Windows 10 Home 64-bit Edition - 8 GB RAM - 256 GB SSD

Findes der noget bedre på markedet lige nu ???

På forhånd tak ??

MVH Peter
Avatar billede puren Ekspert
05. april 2016 - 16:24 #1
hey peterpeter

alt efter hvad du ligger i GAMING så er 5K ikke meget.. og navnligt hvis vi snakker til konfirmanden... du skal finde en med et dedikeret grafikkort

dog er det mange gode ting ved den
8 GB RAM (ram monsteret som jeg er ville gerne op på 16 men 8 kan også gøre det til at starte på

der er en SSD i den og ikke en plade harddisk...

det er stadig en bærbar på 15,6" og ikke en slæb-bar

så alt det dårlige(se det som en rette snor når du kikker på den næste)
Skærmopløsning    1366x768 pixels det er ikke FULL HD (1920 x 1080)
Processor hastighed    2,3 GHz (jeg bliver jo gammel inde den loader færdig)

Grafikkort    Intel® HD graphics 520 indbygget grafikkort og ikke et dedikeret... find noget nvida GTX

Numerisk tastatur    Ja  hvis du sædder med den i skødet er de svære at holde i balance når man skriver en opgave..

Batteri    2 celler der er ikke meget der kan laves uden at have en stikkontakt i nærheden

ved godt at det er hårde ord og jeg nok har knust en drøm.. men du er kommet her for at få hjælp... jeg er selv gamer og har lært en ting på den hårde måde stationær computer slå altid bærbar...

men kast 5K i en stationær computer og der sker noget
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. april 2016 - 17:56 #2
Tak
Godt svar - men det skal være bærbar og budgettet må ikke overstige 5000
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. april 2016 - 17:56 #3
Det er fra farmor hvis budget ikke må overstige de 5K
Avatar billede eurositi Ekspert
05. april 2016 - 23:40 #4
Jeg kan ikke finde en fornuftig bærbar til gaming til dén pris. Hvis I kan leve med en stationær PC, kan denne måske være et bud:
https://www.fcomputer.dk/gamer/gamer-computere/gamer-konfigurerbar/f%C3%B8niks/gamer-medium-amd-gamer-computer.html

Her er en bedømmelse af grafikkortet:
http://www.trustedreviews.com/amd-radeon-r7-360-review
Avatar billede peterpeter Seniormester
05. april 2016 - 23:47 #5
Tak for dit svar - men det skal være bærbar.
Spørgsmålet må være - hvilken til 5000 er det bedste køb pt ??
Tak
Avatar billede peterpeter Seniormester
06. april 2016 - 09:29 #6
Kære alle
Tak for jeres gode svar.
Status er, at det skal være en bærbar og beløbet er max 5000 kr.
Det er en gave fra hans farmor, hvor budgettet ligger fast.

Det var måske forkert at skrive "gamer bærbar" - men han kommer tiol at bruge den til at spille på !!

Så spørgsmålet er: Hvilken bærbar vil være den bedste at købe på markedet i dag ??

Håber I kan hjælpe mig ;-)

Hav en god dag.

/Peter
Avatar billede eurositi Ekspert
06. april 2016 - 15:25 #7
El-Giganten har flere bud på billige PC'er, men det er alle stationære, så denne (igen fra Føniks Computer) er mit bedste bud:
https://www.fcomputer.dk/computer/b%C3%A6rbar/toshiba/satellite-l50-b-2fv-core-i5-4gb-256gb-ssd-m260-15.6%E2%80%B3.html

Det er bestemt ikke noget vilddyr, så glem alt om at køre Far Cry 4, Fallout, Witcher 3 eller bilspil i højeste grafiske kvalitet, men den burde dog kunne trække de fleste af spillene i begrænset kvalitet.
Avatar billede peterpeter Seniormester
07. april 2016 - 15:18 #8
Tak for dit svar, men er den så ikke lige så god den jeg har fundet ???

Føtex
4699,-
ASUS X556UA-XO107T - 15.6" - Core i5 6200U - Windows 10 Home 64-bit Edition - 8 GB RAM - 256 GB SSD

Det virker som om de er meget ens ???

Hvad siger I andre ??

Tak
Avatar billede peterpeter Seniormester
07. april 2016 - 15:30 #9
Jeg har faktisk selv fundet et endnu bedre køb.....

ASUS R556UJ-XO114T 15.6" BÆRBAR PC
15,6" bærbar PC med Intel Core i5 processor, NVIDIA grafik, 8 GB RAM og 256 GB SSD
Intel® Core™ i5-6200U Processor
8 GB RAM
256 GB SSD
NVIDIA® GeForce® 920M 2 GB grafikkort
15,6" HD LED skærm
AC WiFi og Bluetooth
USB 3.0 og HDMI
Windows 10
Pris 4499,-  (Power butikken)

- Er i ikke enige ??

Til den pris kan det vel ikke blive bedre, vel ???

(Farmor ville også hellere bruge 4500 end 5000 kroner)
Avatar billede eurositi Ekspert
09. april 2016 - 09:16 #10
Umiddelbart er de meget ens (samme CPU (i5) og hastighed (2,3 GHz), samme harddiskstørrelse, samme skærm, samme medfølgende Windowsversion), så det er mere et spørgsmål om, hvilken forretnings bytteservice, du har mest fidus til.

GPU'en i den første (Intel HD Radeon 520) er faktisk marginalt bedre end i den sidste (NVIDIA GeForce 920M). Det er dog ikke noget, der gør nogen forskel ift. at spille de nye action- og eventyrspil... Det kan ganske enkelt ikke lade sig gøre. I hvert fald bliver det kun med de absolut laveste grafiske indstillinger, og det er næppe specielt sjovt.

Hvis du kan finde en bærbar med en i7 processor i stedet for en i5'er, vil det nok være et bedre køb til formålet (netsurfing og skolearbejde).

Så før nogen bruger pengene, bør man nok lige sikre sig, at alle er enige om, at dette ikke er en spillecomputer - bare så ingen bliver skuffede. ;)
Avatar billede Slettet bruger
31. maj 2016 - 19:52 #11
Avatar billede Alfred Juniormester
16. juli 2017 - 15:20 #12
Msi gl62 6qd-015ne hos elgiganten☺️
Avatar billede Alfred Juniormester
16. juli 2017 - 15:42 #13
Med gtx 950m
Avatar billede 450025 Ekspert
07. december 2018 - 02:53 #14
#9 Jeg syntes du er flink selv jeg, virker som du er prisbevist men er nok enig når noen skriv I7 men bevares I5 går også lykke til med spillingen.
Arne.
Avatar billede puren Ekspert
07. december 2018 - 03:32 #15
Arne Mathiesen >> øhh tråden er næsten 18 månder gammel hvad har du gang i ??
Avatar billede 450025 Ekspert
07. december 2018 - 06:11 #16
Så flott puren du er jamen skarp du, vil tro du er noen år yngre en meg, jeg går hver morgen inn og ser på alle (Katogorier) denne stod oppført i dag derfor svarte jeg.

Har da ikke gått tilbake i tid jeg,hver morgen sjekker jeg fordi ofte er der ting jeg kan dra nytte av det er blitt en vane det der så utrolig dyktig folk inne her, så prøver jeg også og bidra lidt selv er jo ikke så dyktig som Alle Dere da.

Feiler gjør jeg også det er jeg ikke alene om, selv du feiler iblant.

Datoen var ikke i mine tanker en gang, kanskje det er viktigere det en det vi holder på med og av hjelpen vi yter, men jeg Takker da Erbødigst for privat melling er man 82 år så kan alt hende i min alder vet du?
Bare vent til du blir så gammal som meg. Men det fritar meg ikke for og ønske deg en fin dag fortsatt.  Skal skjerpe meg ser du.
Arne    ( får håpe alt funker nå og oppgaven er løst for trådsterter)