Avatar billede bbballerup Novice
06. april 2016 - 17:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Sortering i mapper i windows 7 til 10

Jeg har en mappe med genveje til en del programmer, de er sorteret alfabetisk rækkefølge eller type o.s.v, men jeg vil gerne selv bestemme sorteringen, det kunne jeg i Windows XP, men jeg kan ikke selv bestemme programmernes placering i mapperne efter jeg fået windows 7, windows 8 samt windows 10.
Det kan jeg på skrivebordet, hvorfor kan man ikke i mapperne.
Dette er åbenbart et generelt problem, jeg har prøvet på flere forskelligere computere.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. april 2016 - 17:40 #1
I Windows 10: Stil dig på den pågældende mappe.
Vælg fra menuen VIS og vælg: Sorter efter.
Avatar billede bbballerup Novice
06. april 2016 - 18:36 #2
Du har ikke læst mit spørgsmål helt igennem. Jeg ved godt hvordan man sorteret alfabetisk, type o.s.v.
Jeg vil gerne sortere efter min eget valg og ikke kun efter de 4 muligheder windows giver.
Hvis jeg prøver at arrangere dem efter eget valg ryger de straks tilbage, hvor de kommer fra.
Du kunne i windows XP arrangere ikonerne ligesom man ville, men den funktion er åbenbart ikke tilgængelig mere. Jeg har ikke kunnet finde den.
Avatar billede buddy45 Juniormester
06. april 2016 - 19:36 #3
Avatar billede bbballerup Novice
07. april 2016 - 23:46 #4
Tak for hjælpen. Det var netop det jeg havde brug for. Nu kan mapperne blive arrangeret efter mit ønske og ikke windows.
Avatar billede buddy45 Juniormester
08. april 2016 - 19:54 #5
Alletiders :) Godt du fik det på plads.

Go' weekend.