Avatar billede kennethv Nybegynder
07. april 2016 - 11:11 Der er 7 kommentarer

AD attribut: objectClass

Hejsa.

Jeg står for lidt af en opgave som går ud på at få styr på vores konsulenter og vores "delte" konti. Alle vores konti ligger i en OU der hedder consultants. Jeg skal på en eller anden måde have differentiere disse to. Jeg havde set på attribut: objectClass. Som udgangspunkt når en AD konto bliver oprettet er disse: (top, person, organizationalPerson, user) som standard. Men er der noget der skulle forhindre mig i at tilføje tekst selv til objectClass. Det er i hvertfald noget man kan via Active Directory Users and Computers tool'et.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2016 - 11:55 #1
Jeg ville ikke bruge ObjectClass.

hvorfor ikke blot bruge første ord i Description? Den er jo ganske nem at søge på.

Alternativt en extensionattribute.
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. april 2016 - 12:09 #2
Vi brugere allerede desciption feltet til mange ting.
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. april 2016 - 12:22 #3
Men hvad kan man bruge objectClass til, hvis det bare er de samme subclass der bliver genereret for en AD user object.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. april 2016 - 12:46 #4
Kan du overhovedet ændre den? - det BURDE man ikke kunne.

Den refererer jo til AD schema User objectet.
Avatar billede kennethv Nybegynder
07. april 2016 - 13:19 #5
Jeg kan bruge ADUC til at gøre det med.
Avatar billede Spotgun Seniormester
07. april 2016 - 13:40 #6
Jeg ville heller ikke bruge den, men i stedet benytte en anden og bedre property. Du kan læse lidt mere om den her: https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/ms677612(v=vs.85).aspx

Godt nok skal du have slået advanced features til i ADUC, før du kan redigere i den property. Men som jeg læser artiklen, så er det ikke en du selv skal pille i - heller ikke selvom du har mulighed for det :)
Avatar billede kennethv Nybegynder
19. april 2016 - 11:27 #7
Hmm, pokkers.