Avatar billede kusken Nybegynder
08. april 2016 - 09:37 Der er 1 kommentar

Betinget formattering - relativ reference

Jeg prøver at bruge en formel til betinget formatering, men jeg kan ikke få referencen til at være relativ.

Min formel ser således ud (jeg bruger engelsk udgave af Excel):

=NOT(ISBLANK($F20))

Jeg vil gerne kopiere formlen ned, så den gælder for alle rækker, men det bliver ved med at henvise til celle F20 for alle rækker.

Jeg har prøvet at fjerne $-tegnet, så formlen ser således ud:

=NOT(ISBLANK(F20))

men det giver det samme resultat når jeg kopierer formatteringen.

Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
08. april 2016 - 09:52 #1
Start med at vælge det område der skal betinget formateres, for eksempel F20:F30. Gå ind i Conditional Formatting og indsæt din korrekte formel. Vælg formatering og OK dig ud.