Avatar billede hans01 Nybegynder
09. april 2016 - 04:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Placering af baggrundsbillede

Så er jeg igang med placering af billeder, jeg må sige jeg har ikke helt fået fat i semantikken endnu.

på siden http://www.jeppes-jordbær.dk/

har jeg jeg lagt en div (header-bg) som indeholder et semitransperant baggrundsbillede, som har skubbet siden ned..

Det er min ide dette billede skal flyde i hele skærmens længde og ligge overpå slideren men som baggrund for navigationen og logo.

Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede notes2c Nybegynder
10. april 2016 - 11:19 #1
#header-bg definere en faktuel højde, fjerne height på de 115px.
Avatar billede hans01 Nybegynder
11. april 2016 - 03:28 #2
Hej notes2c, det betyder bare at billedet, glider ind bag slideren..

tjek lige siden så kan du se hvad den gør, når jeg fjerne højden.
Avatar billede notes2c Nybegynder
11. april 2016 - 09:52 #3
Hej det er vist mig der får 03 for misforstået opgave. Hvis meningen var at fremhævet navigations linien så ville jeg ændre header_bg til

#header-bg {
    background-image: url(../images/header-bg.png);
    background-repeat: repeat-x;
    position: absolute;
    z-index: 299;
    left: 0px;
    top: 0px;
    height: 115px;
    width: 100%;
}

Hvis dette heller ikke var det du ville opnå, kan du så ikke prøve at illustrere det ?
Avatar billede hans01 Nybegynder
11. april 2016 - 10:41 #4
Så er den lige i øjet, tusind tak. Husk at tjekke siden så kan du se hvad der skete..
Avatar billede notes2c Nybegynder
11. april 2016 - 10:55 #5
Velbekommen