Avatar billede samanie Juniormester
15. april 2016 - 15:58 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Stationær vil ikke tænde...

Hej
Da jeg prøvede ar tænde min stationære computer tidligere i dag skete der ingenting :( Jeg brugte den uden problemer i går... Jeg kan se at der lyser en pærer inde i computeren på motherboard og grafikkortet. Nogen idéer til en løsning? Eller hvad der kan være problemet

På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2016 - 17:30 #1
Computeren kan have et kredsløb med strøm nok til at det kører.
Tag strømstikket fra, og fjern det lille sølvfarvede batteri fra bundkortet i 5 min. Søt battiriet i og strøm til og start op.
Avatar billede samanie Juniormester
15. april 2016 - 18:17 #2
Okay det prøver jeg lige
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2016 - 18:19 #3
Når strømmen er koblet fra, så tryk og hold startknappen nede et øjeblik så komponenter aflades.
Avatar billede samanie Juniormester
15. april 2016 - 18:27 #4
Har fundet den men kan ikke få den ud?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2016 - 18:30 #5
Der sidder en lille blank "lås" i holderen du skal trække udad. Derved popper batteriet ud :-)
Avatar billede samanie Juniormester
15. april 2016 - 18:33 #6
Okay sådan :) Så prøver jeg at sætte den i igen om et par min
Avatar billede samanie Juniormester
15. april 2016 - 18:45 #7
Kan ikke beskrive hvor taknemmelig jeg er ! Har du et nummer? Så vil jeg med glæde betale dig via mobilepay for hjælpen. Kan du forklare mig Hvorfor den ikke gad tænde og hvorfor det jeg gjorde hjalp? Kan det ske igen?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2016 - 18:51 #8
Ingen penge. Men en glad kommentar som vi har fået her det kan altid bruges :-)

Problemet der er opstået er sikkert at der var hardware der indeholdt en spænding. Når den gør dette "tror" systemet det kører, og derfor kommer det ikke op at køre.

Prøv næste gang det sker kun at udtage strømmen fra stikket, og hold startknappen nede i ca 30 sek. Det kan i de fleste tilfælde løse problemet.

Husk nu da du har haft batteriet ude at få stillet tiden korrekt, så du kan modtage opdateringer fra Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2016 - 18:54 #9
Tendensen her kan være at hardwaren har en vis alder, men kan også opstå på grund af drivere eller at systemet ikke virker rigtigt efter opdateringer.
Avatar billede jhon0009 Nybegynder
16. april 2016 - 10:38 #10
Det sker også til mig. Hvad jeg gjorde var skifte min GPU og formaterer den. Jeg downgraded faktisk fra win8 til win7
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 10:49 #11
#10 Det kan jo ikke generaliseres at man skal skifte sin gpu fordi den gør som spørger skriver her. Der er jo ingen garanti for at dette er løsningen. Så at lægge det som et svar som løsning ser jeg ikke for at være korrekt.
Avatar billede 220661 Ekspert
16. april 2016 - 10:53 #12
#10 Fejlen kan lige så godt ligge i bundkortet eller i installationen af systemet.
Bliver systemet tvangs nedlukket af en grund, så vil hardwaren måske ikke kunne følge med i luknings delen, og står der stadig spænding i kredsløbene.
Så udskiftning på den måde vil jeg ikke anbefale før andet er testet.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2016 - 14:19 #13
For  flere mdr. siden skete det samme for mig. Løste det som jeg beskrev i #1. Siden har der ikke været noget problem i den retning.
Så jeg er enig i, ikke umiddelbart at foretage sig noget.

Vedr. #10, nå ja, når man kun har været bruger i ca. 4 timer, skal man lige lærer, at man normalt ikke bruger svar, uden at være opfordret til det - selv om det ikke er imod Ekspertens regler :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2016 - 14:27 #14
Ps. Jeg får ingen mail fra Eksperten.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2016 - 12:31 #15
Var #10 løsningen på problemet?
Avatar billede samanie Juniormester
15. maj 2016 - 13:08 #16
Altså du løste mit problem sammen med roundandbald :)
Avatar billede samanie Juniormester
15. maj 2016 - 13:09 #17
Har ikke haft problemer med min computer siden jeg tog det lille batteri ind og ud ;)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. maj 2016 - 14:45 #18
Godt vi fik styr på hvad løsningen egentlig var ;-)
Derfor jeg aldrig ligger mine indlæg som "svar" da man fejlagtigt kan komme til at lukke med et forkert svar.

En anden gang du spørger herinde, og hjælperne har lagt indlæg som kommentar (som man normalt gør), så bed om svar fra den/dem der har løst problemet for dig, og skriv gerne hvad løsningen var, så andre kan bruge den.