Avatar billede Mariacerc Praktikant
18. april 2016 - 17:21 Der er 8 kommentarer

Nyt digitalt tv - kan man stadig se sine gamle videobånd eller....?

Jeg har for nylig anskaffet mig et nyt digitalt tv. Der er ikke længere stor scartindgang som der var i mit foregående tv. Kan jeg stadig se mine gamle VHS-bånd eller er det nu slut? Jeg har en videomaskine med et mega scartstik, strømstik og indgang til kabelledning (til et tvkabel formoder jeg)

På forhånd tak
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. april 2016 - 17:27 #1
Du skal bare have fat i en SCART til HDMI converter, så er du kørende.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
18. april 2016 - 17:28 #2
Avatar billede milter Ekspert
18. april 2016 - 17:33 #3
Der findes et utal af convertere. Hvilken VHS-maskine har du, og hvad hedder dit nye TV?
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. april 2016 - 23:35 #4
Der kan sagtens være andre bedre og billigere løsninger....

og hvad har du i forvejen - jeg har en lidt ældre aldi komputer med analog tuner den vil kunne rmodtage bare med et analogt antenne kabel og vil trådlst kunne sende til TVet via en chromecast jeg også har.

Som Mitter skriver hvad har du - Du skal dog ikke forvente topkvalitet fra VHS uanset hvilken løsning du vælger.
Avatar billede Mariacerc Praktikant
18. april 2016 - 23:56 #5
Mit nye tv er et Samsung smart LED-TV VE40J6275XXXE og min gamle videomaskine er en Philips Follow Tv VR540/16.

Håber at oplysningerne hjælper.

På forhånd tak
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2016 - 00:17 #6
Hvis fjernsynet er nedenstående, har det analog tuner så et almindeligt analogt antennekabel bør kunne gøre det.

40" Full HD Flat Smart TV J6275

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-av/tv/full-hd/UE40J6275SUXXE

Tuner/Transmitter

Digital Broadcasting

    DVB-T2 / C / S2

Analog Tuner

    Ja
Avatar billede Mariacerc Praktikant
19. april 2016 - 02:09 #7
Til Kurt54

Mener du at jeg bare skal tage antennekablet fra fjernsynet og sætte det ind i videoen? Kan jeg så se video uden videre eller har jeg brug for et kabel ekstra?
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. april 2016 - 03:09 #8
Det ville virke som du beskriver det.

men med et ekstra kabel slipper du for at skifte kabel. Altså kabel fra væggen til antenne ind på VHS - og kabel fra antenne ud på VHS til antenne ind på fjernsyn - nar VHS ikke er i brug bør den sende antennesignalet fra væggen videre til fjersyn.

På fjernsynet skal du så skifte mellen analog og digitalt signal...