Avatar billede hyha Nybegynder
21. april 2016 - 18:09 Der er 1 kommentar

Unik variabel værdi i funktion

Hej

[code]
var xyz = function ( ns ) {

    this.namespace = ns || 'xyzController'; // Namespace need to be unique
    // Resterende kode herunder...
}

var alpha = new xyz();    // alpha.namespace --> xyzController
var bravo = new xyz('sc2');    // bravo.namespace --> sc2
var charlie = new xyz('sc2');    // charlie.namespace --> sc2
var delta = new xyz('');    // delta.namespace --> xyzController

[/code]

Er der en metode, hvor jeg kan kontrollere om mit 'namespace' er unik?
I eksemplet herover vil charlie.namespace være det samme som bravo.namespace. Og ligeledes vil delta.namespace konflikte med alpha.namespace.

Eller kan man evt læse navnet ind på den variabel der opretter funktionen, uden at sende det ind som et argument?
Som f.eks:

var alpha = new xyz();

vil indeholde:
alpha.namespace // --> alpha
Avatar billede intenz Novice
26. april 2016 - 22:50 #1
Nej, du kan ikke på magisk vis få navnet på den variabel med ind. De variabler er defineret udenfor xyz funktionens scope.

Jeg har svært ved at se problemet med at sende namespace som et parameter?

Nu ved jeg ikke om du bare er interesseret i et unikt namespace, eller om du gerne vil vide hvad det er. Ellers er mulighed også at du sætter namespace til et uuid (http://stackoverflow.com/questions/105034/create-guid-uuid-in-javascript).