Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
25. april 2016 - 20:44 Der er 6 kommentarer

Hvor stor hastighed skal man have på Netforbindelsen for at streame TV?

Jeg har Kalundborg Antenneforening, der forlanger at man også har en TV pakke og Internetforbindelse hos dem (via kabel), og forlanger 633 kr. pr. måned.
Men da jeg kun ser lidt TV (DR og Eurosport), vil jeg gerne have en anden Internet udbyder, og så er spørgsmålet om hvilken udbyder jeg kan få, når jeg ikke har nogen fastnettelefon. Jeg har haft fastnet, men telefonledningen fra TDC er afbrudt:
Spørgsmål 1. Kan man få den telefonledning genetableret så man kan få bredbånd fra f.eks. Hiper eller lignende udbyder eller måske mobilt netværk og hvem udfører den tilslutning, og hvad koster det?
Spørgsmål 2. Hvor stor streaming via mobil Internet (f.eks 100 GB) skal man have for at kunne se TV fra f.eks. Netflix, Eurosport osv.?
(jeg ser ca. 3 timers TV hver dag - og lidt surfing på Nettet et par timer hver dag)

Anvender Win10.
Avatar billede Blueeyez Mester
25. april 2016 - 23:29 #1
har ingen erfaring med net1.dk men de tilbyder ubegrænset data for 299 hvis du køber en router så kan du koble flere enheder derpå..
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
25. april 2016 - 23:35 #2
Nett.dk er overtaget af one.com og er udelukkende et webhotel og tilbyder ikke Internetforbindelse.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. april 2016 - 07:52 #3
ikke nett, men net1 - https://www.net1.dk/
Avatar billede claes57 Ekspert
26. april 2016 - 10:05 #4
sæt 6-7mbps af pr tv, og så 10mbps til at arbejde på pc samtidig med tv. Så et tv og en pc => minimum 15mbps.
Avatar billede Philip Kuhlmann Seniormester
26. april 2016 - 14:22 #5
Tak til Blueyez, men jeg valgte alligevel Kalundborg Antenneforening, da foreningen lovede at de senere på året, vil levere Internetforbindelsen uden TVpakker med 50/10 for kun 199,- kr. pr. måned (net1.dk skal have 299,- kr. plus modem 39,- kr = 338).
Og tak til Claes57, hvis du lige lægger et svar, så får du point, for den besvarelse du gav, som jeg spurgte om.
Avatar billede Blueeyez Mester
26. april 2016 - 15:26 #6
svarede på spørgsmål 1 og anbefaler mobilt bredbånd. Hastigheden er hvad den er.. det kan man ikke justere på.. derudover giver de fri trafik så du får en masse data.. der er os telmore til 299 hvilket er inkl router men 200 gb forbrug..

dit data forbrug bliver næppe mindre så derfor jeg fandt en uden begrænsning... på data mængden...