Avatar billede chri633x Novice
27. april 2016 - 21:11 Der er 2 kommentarer

Hjælp til arduino programmering

Hej. Jeg har en arduino som jeg ønsker at styre to stepmotorer med. Motorerne skal køre samtidigt, men den ene skal køre 1,48 gange hurtigere end den anden. Men andre ord skal der sendes strøm gennem step-pin til den ene motor med et delay på 8000 mikrosekunder, mens delayet skal være 5375 for den anden. Jeg har altså to forskellige funktioner jeg skal køre på præcis samme tid. Hvordan gør man det?

Eksempelvis har jeg skrevet følgende kode:

void loop() {
  motor1();
  motor2();
  }

Hvor begge funktioner skal køre samtidig, men den kører først den øverste, og så den nederste. Hvad gør jeg?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. april 2016 - 01:50 #1
Avatar billede juzas Mester
08. november 2018 - 07:49 #2
Jeg har lavet noget at samme projekt. Jeg havde 2 motor som skulle kunne styres. Fandt dette modul, her har du mulighed for at styre en eller 2 motor. Du kan også styre retning og hastighed. Der er vist en kode på siden og hvordan du gør. :)
https://ardustore.dk/produkt/l9110h-module